2 dg Etosha National Park

15 maart 2018 - Etosha, Namibië

Na een Na een heerlijk diner met kudu, impala, oryx en eland, heerlijk gaan slapen. De wekker roept immers om 5:30 uur. Na een verplicht ontbijt met alleen yoghurt ivm malaria pillen ( de rest moesten we niet aan denken) hebben we onze lunchboxen opgehaald. om exact 7 uur stonden we voor de gate. Nog taxi gespeeld voor de plaatselijke schoonmaakster van onze lodge. En daarna hop het park in. Gewapend met camera en verrekijker. Al het losse gespuis(dieren) zal ik jullie besparen en alleen de speciale gebeurtenissen vertellen. Onder een boom lag een dode zebra. Bezaaid met gieren en jakhalzen. De ene had wat meer lef dan de andere. Alsof we thuis naar Discovery Chanel zaten te kijken. Ook nog twee leeuwen gezien op aanwijzing van andere mensen. Lang leve de verrekijker. Moesten ook nog wel een noodstop maken, want er stak een slang over, een geel met zwart gestreepte. Aangekomen in de lodge kregen we een update van de kamer. Een "waterhole" chalet. 30 meter van de wereld beroemde water drinkplaats. In de middag kwam de mannetjes olifant even douchen. In de avond is de waterplaats verlicht. Dus zitten en wachten maar. Geduld is beloont. We hoorden steen geritsel. En ineens uit het donker verscheen daar mama neushoorn met haar jong. Fantastisch.
Om 7:30 uur verlieten wij de lodge. Na 5 km stonden er diverse auto's. 2 leeuwen in de verte. In the pocket!!!! 500 meter verder stonden ook twee auto's op de uitkijk. Weer twee leeuwen. Die ons bovendien trakteerde op een potje leeuwen porno hihi. Een jakhals kwam ook nog even voorbij. Zo van: hallo ik ben ook leuk hoor. Whaha. Onderweg ook nog stopt voor een grote groep giraffen die de weg overstaken. Ook de zoutvlakte nog even opgereden. Hele aparte ervaring. Doodstil en onmeetbare vergezichten. Na 2 dagen en 500 km hadden we de hoop om olifanten te zien, wel een beetje laten varen. Wat denk je?? 5 km voor de gate steken er gewoon 15 over. Waaronder twee baby's. Moe maar voldaan komen we aan in de lodge.

1. Cor van ark:
    16 maart 2018
    geweldig, mooi toch, dus nooit de hoop opgeven xxx pappa en mamma
  2. Coen en Lia:
    16 maart 2018