Kongola naar Ngoma

18 maart 2018 - Ngoma, Namibië

Deze ochtend via een andere weg naar onze bestemming gereden. Super leuke route langs vele dorpjes en boeren. Het eerste stuk was door een nationaal park. Hebben wel 600 zebra's gezien. Onder andere een zebra die zwaar gehavend was door een 1 of andere aanval. Na het park regelmatig in de ankers gemoeten voor overstekende koeien, ossen en honden. Ook lag de snelweg een keer vol met een groep slapende geiten. En denk maar niet dat deze opzij gaan. 300 meter voor de grens van Botswana ligt onze lodge. Dus hup bij de afslag wij er heen. En de weg was slecht. Bar slecht. Vraag me niet hoe wij er gekomen zijn maar met de hulp van de lokale bevolking, de lodge gevonden. Onderweg hadden we de plaatselijke geiten hoeder gevraagd of hij ons kon helpen met het vinden van de weg. Dat was geen probleem. In plaats van in te stappen gaat hij voor ons uit rennen in ze kaplaarzen en wijst ons zo de weg. Deze kanjer maar even voorzien van een leuk fooitje.  Wat blijkt. 2 weken terug is er op 1 dag 100mm water gevallen. Normaal is het 600mm per jaar. Dus je raad al hoe de weg eruit zag. Eenmaal aangekomen staat het personeel ons heel raar aan te kijken. Hoe komen jullie hier??? Nou met uhhhh deze auto. Heeft u het bordje niet gezien aan de kant van weg??? Oeps Whahahaha. Daar stond op ivm met de slechte weg door extreme regenval is de lodge niet te bereiken. Parkeer bij de grensovergang en bel dit nummer, dan komen wij u halen. Oké, dan, dat bordje hadden we even gemist, whahahaha. Met de hulp van mensen van de lodge zijn we terug gereden en hebben we de auto bij de grenspolitie neergezet. Vanuit daar werden we per boot naar de lodge gebracht. We hebben een mooie tent op palen met volledig uitzicht over de Chobe rivier en Chobe NP  in Botswana. In de middag hebben we een bootcruise gedaan. Wat een ervaring. Na de giraffe, waterbokken, buffels, krokodil, visarend en nijlpaarden hebben we meer dan 300 olifanten gezien. Op de heuvel en in het water. Zoveel olifanten daar zijn geen woorden voor. Morgen gaan we naar Victoria falls in Zimbabwe.