Ngoma naar Divundu

20 maart 2018 - DIvundu, Namibië

Vandaag moesten we helaas onze mooie lodge aan de Chobe rivier weer verlaten. Dus hop in de boot naar de auto. Die stond nog netjes bij het politie bureau. Onderweg nog een keertje getankt. Dit duurde iets langer dan verwacht. Er was namelijk geen diesel. Over 15 min zou de tankwagen komen. Dus hebben we plaats genomen op een stoepje en gewacht tot we weer konden tanken. We hebben immers 1000 km voor de boeg in 2 dagen. Aangekomen in de lodge. Het leek wel of 40 jaar terug in de tijd gingen. Oud groene tegeltjes, donkere kleuren en een typisch Duitse inrichting. Maar alles was schoon. De aanweige andere gasten maakten op mij de indruk dat we zo zouden gaan marcheren....., maar bleek mee te vallen en ze waren erg vriendelijk. We hebben wat gedronken en zijn we het Mahago game reserve in gegaan. Het is een klein park maar een hoop mooie dingen weer gezien. Waaronder een hele grote baobab boom. Daar mochten we even uitstappen voor en snelle foto. Aangezien Peter benieuwd was naar de omtrek van de boom ging hij er om heen lopen. Op het moment dat hij uit het zicht is hoor ik een nijlpaard. Dus ik met een hartslag van 220 naar die boom gerend om te kijken of hij niet in een lekker hapje was veranderd.  En dat zegt Peter: Wat is er schat??? Nou hoor je dat nijlpaard niet??? Jawel ging nog kijken waar hij was maar zag hem niet . Grrrrrrrrrrrrr mannen!!! Wat hebben we nog meer gezien: heeeeeeel veel impala's en kudu's. Pumba's en baboons. Giraffe en 2 olifanten. Toen we de auto hadden stil gezet om wat beestjes te bekijken zagen we in onze ooghoek beweging. Staat er achter een boom een grote mannetjes olifant zich te schuren tegen een boom. Dit was op hooguit 50 meter afstand. Had hij niet staan scheuren dan hadden we hem nooit gezien. Terwijl hij zo dichtbij stond. In de verte 2 nijlpaarden gezien. Ook nog een onbekend herten soort gezien. Straks maar even infomeren wat het was, bleken sabel antilope te zijn. Nu in de lodge even aan de bar want het regent hier pijpenstelen. En het onweert ook nog. Morgen gaan we naar Grootfontein.