Swakopmund naar Twyfelfontijn

12 maart 2018 - Twyfelfontein, Namibië

Om 8 uur vertrokken naar de supermarkt. Want we waren wat vergeten. Om 8:15 uur stonden we bij het kantoor van ons auto verhuur bedrijf. We hadden op onze geplakte band een hobbel. En dat is levens gevaarlijk volgens het verhuurbedrijf. Dus de straat er achter naar het plaatselijke banden centrum gereden. We kregen zonder problemen een nieuwe band. Koste gelukkig niks waren we voor verzekerd. Daarna konden we op pad. De eerste 70 km was asfalt. De rest was gravel. Van goed te berijden tot bar slechte wegen. Oftewel compleet door elkaar geschud. Prachtig stuk door de Keuseb canyon gereden. Na 150 km saaie weg veranderde het landschap langzaam in het prachtige Damaraland. Een landschap met heel veel grote rode rots partijen. Heel indrukwekkend. Onderweg nog 2 oudere Duitsers opgepikt die een auto hadden met een kapotte versnellingsbak. Deze mensen sliepen ook in onze lodge dus waren heel blij met onze taxi service.

Aangekomen in de lodge meteen een reservering gedaan voor de sun dower drive. Op zoek naar de woestijn olifanten. Door de gidsen werden we apart mee genomen voor de game drive. Als we hen nou contant zouden betalen (zonder bon....dus zwart) dan hoefden we maar voor 1 persoon te betalen in plaats van 2. En zouden ze melden dat we niet waren mee gegaan bij de receptie. Beetje fout is het wel maar goed scheelde weer een hoop geld. Na ruim 45 km een groep struisvogels gezien. Verders was het een droge leegte. Maar na 1.5 a 2 uur werden we beloond door het zien van ongeveer 10 woestijn olifanten. Prachtig. Zelf met een jong van 1 jaar en 1 van 2 weken. ( die liet alleen ze staartje zien). En toen hadden we een probleem!!!! Truck start niet meer. Dus alle mannen er uit om te duwen. Toch wel spannend met een groep olifanten in de buurt.  Met een drankje naar de zonsondergang gekeken. Terug in de lodge goed gegeten. Beef, lam, chicken en oryx. Daarna nog even van de sterrenhemel genoten en gedoucht. En hop naar bed.