Solitaire naar Swakopmund

10 maart 2018 - Swakopmund, Namibië

Gisteren heerlijke avond gehad met Sven van de lodge. We werden ook nog eens getracteerd op het zien van een civet kat. Deze leeft in hun restaurant. Pa & ma en twee kids. Pa ging op jacht en ma kwam ff kijken. Helaas de twee baby's niet gezien.

Na een heerlijk ontbijt zijn we door gegaan richting Swakopmund. Een toch van 300 km door de dessert waarvan 240 km gravelweg. Sommige stukken waren bar en boos. Bij Solitaire een mongoos gezien en een eekhoorn. De apfelstrudel hebben we overgeslagen aangezien we net het ontbijt achter de kiezen hadden. Onderweg verders 2 oryxen en 4 struisvogels gezien. Onderweg gestopt bij de Steenbokskeerkring.

Maar, mijn hemel wat waren wij blij met ons Toyota Hillux 4x4 2.4 liter V6. Komen we een toerist tegen in the middele of nowhere op de FIETS!!!!. Respect!!! Onderweg nog even voor ANWB gespeeld. Oja, deze mannen waren werkzaam in de viskwekerij..... midden in de woestijn.  De Spanjaarden hadden een lekke band en hun krik werkte niet. Niet vreemd, want hij stond onder hun bladveer van de auto en dan duurt het even.... Konden we gelijk testen of de onze het weer deed. Check. Prachte route gereden door de Kauseb canyon. In Swakopmund terecht gekomen in super leuk B&B. Super schoon en een heerlijke douch, echt Duitse grundlichgeit.  Het temperatuur verschil is ff wennen. Gisteren 34 graden en hier 21. Dat komt omdat we aan zee zitten. Onze reservering voor een luxe restaurant op de pier hebben we afgezegd. Zoveel honger hadden we niet. Dus zijn lekker bij de Ocean Basket wezen eten. Is ons in Zuid Afrika de afgelopen 2 jaar ook goed bevallen. Morgen gaan we een uitje maken naar Cape Cross Seal Reserve. 150.000 pels robben op een stukje kust. (in het hoogseizoen) Dus de knijpers voor op de neus zijn ingepakt.

1. Michella:
    Klinkt allemaal super leuk! Heel veel plezier geniet ervan!! Xx
  2. Rosette:
    Veel plezier morgen.
  3. Marion:
    10 maart 2018
    Fiets????? Lol. Ocean basket is altijd goed en ook goedkoop.