Twyfelfontijn naar Ethosa NP

13 maart 2018 - Etosha, Namibië

Het wegrijden bij onze lodge was voor mij (Silvia) een feestje. Na het inladen van de auto is Peter de sleutel naar de receptie gaan brengen. Dus ik met de auto naar de receptie. Ik heb 3 zwarte mannen nog nooit zo raar zien kijken, dat een vrouw er in die auto vandoor ging. Prachtig. De eerste 100 km waren weer gravel wegen. Hobbel de hobbel en door droge rivier beddingen. Daardoor werd het zicht soms wat minder omdat er ergens een voorganger rijd. Dus gewoon doorrijden en hopen dat het goed gaat. En voor je het weet zit je ineens 2 meter achter een vrachtwagen. Die hebben we dus echt niet zien aankomen. Om je een idee te geven hoe slecht het zicht kan zijn.  Na 100 km geen dorp gezien te hebben was het tijd om te tanken. Er gaat 80!!!! liter benzine in. Maar hier kost het maar 80 cent per liter. Ook hier is het tanken wederom een feestje. Vanaf daar hadden we asfalt. Wat een genot naar al die dagen gehobbel. Wel heel saai. Recht toe recht aan. In de volgende plaats 150 km verderop weer getankt want vanaf morgen gaan we het Etosha Nationaal Park in. Ook nog even gepind voor de zekerheid. Want ATM's zien we de komende 4 dagen niet. Onderweg hebben we gezien: pumba's , klipdas, hertensoort en twee doodgereden jakhalzen. Onze lodge is super. Buffet voor vanavond blijkt heel goed te zijn. Rest van de middag bij het zwembad gezeten. Even rust in 34 graden. Op de parkeerplaats een camper met Nederlands kenteken?! Aan het zwembad in gesprek gekomen met dat Nederlands stel. Zij waren al 7 jaar met hun camper onderweg. Hadden eerst Zuid-Amerika doorgereden en nu deden ze rondje Afrika. Mooie en jaloersmakende verhalen en ervaringen. Morgen 6 uur ontbijten en ons lunch pakket ophalen. 7 uur gaat de gate van Etosha open.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rosette:
    13 maart 2018
    Veel plezier morgen weer xxx
  2. Coen en Lia:
    13 maart 2018
    Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen in Etosha NP. Alvast heel veel plezier.