Dag 10 Boca Tapada naar La Fortuna

9 februari 2020 - La Fortuna, Costa Rica

Jaja we hebben uitgeslapen. šŸ¤£ tot 6 uur. Onze natuurlijke wekker was verhuisd. Je hoorde ze wel in de verte maar ze zaten niet meer achter de boomhut. Wel groene papegaaien. Maar die zie je niet tussen al het groen, maar qua herrie doen ze net zo hard mee :-).

Voor het ontbijt alvast uitgecheckt zodat de koffer meneer deze weer kon ophalen. Wij vonden de tocht al zwaar met ons rugzakje. šŸ˜ 10 uur afgesproken bij de boot die ons weer naar de overkant brengt. Maar 10 uur tico-time dus het werd 10:15. Tijdens het wachten hoorde ik geritsel. Keek achter mij maar zag niks. Want jaĀ in het regenwoud ritselt er zo veel. Hoor ik Peter in eens: Sil kijk eens achter je. Loopt er 1.5 meter achter mij op oog hoogte een hele grote iguana. (Leguaan)

Ondanks dat de boot door de stroming nog was vast gelopen hebben we de overkant bereikt. Daar onze tas ingeladen en de navigatie ingestelt.

De eerst 20 km is weer niet geasfalteerd. Dus vervolgen wij onze weg van links naar rechts langs de kuilen richting La Fortuna. Halve wege de tank nog ff vol gegooid. Hij is alles behalve zuinig. 1 op 10. Maar ja wat wil je als je alleen maar 40, 60 of 80 mag en bergop en af. De bezine prijs is ongeveer 1 euro per liter. Als we de hoofdweg afrijden zien we langzaam de Arenal vulkaan aan de horizon verschijnen. En we hebben mazzel want hij is goed zichtbaar.

We hebben vroeg ingecheckt bij ons hotel. We hebben hier een mooie kamer op de begaande grond met uitzicht op de vulkaan.

De fortuna waterval skippen we aangezien we nog steeds spierpijn hebben. Dit zijn namelijk ruim 400 traptreden. En er komen nog meer wandelingen aan.

We besluiten vroeg te gaan eten. Zodat we vanavond de jacuzzi's kunnen uit proberen. Wij rijden naar het dorp en gaan naar Marisqueria Snappers House. Gevonden via Tripadviser. Nou het stelde ons niet te leur. We kiezen voor een vis platter voor 2. Zo en er kwam me daar een bord. 2x kreeft, krabben, mosselen, kokkels, grote garnalen, kleine garnalen, inktvis en nog wat andere dingen. Heerlijk. Kosten: 43 euro. Dit red je in Nederland niet. We weten wel dat 1x poetsen niet gaat werken vanavond.

20200209_164558

Bij terug komst in het hotel de natuurlijke jacuzzi's uitgeprobeert. Deze worden namelijk verwarmd door de vulkaan!!!Ā Daarna nog even op kikker cq padden zoektocht geweest.

20200209_185115

Zo meteen lekker slapen en morgen ZIPLINEN!!!

Fotoā€™s

1. Coen en Lia:
    10 februari 2020
    Dag 10 alweer? Pfff, wat gaat dat snel maar wat hebben jullie al veel meegemaakt en gezien. Prachtige reis.
  2. Michella:
    11 februari 2020
    Ziet er allemaal weer fantastisch uit!! Beetje jaloers ben ik wel! Veel succes en vooral veel plezier bij het ziplinen!! Ik krijg al knikkende knieĆ«n als ik er aan denk!šŸ˜‚
  3. Maaike:
    13 februari 2020
    Spierpijn? Dat wordt trainin in NL voor de volgende reis ;)