Dag 11 Zipline en Mystico Hanging Britches

10 februari 2020 - La Fortuna, Costa Rica

Vanacht goed geslapen. In 1x door tot 6:15 uur. De vulkaan had een hoedje op deze ochtend.

Na het ontbijt op ons gemak richting de zipline van Sky Adventuras Arenal. We hadden gereserveerd voor 10:30 maar we waren vrij vroeg dus mochten nog mee met de tour van 9:30. Daar onze rugtas in de kluis gedaan en ons aangekleed. Dus in de riemen en een go-pro op me helm.

Na de veiligheids instructies stappen we in de sky tram. 3 gondelbakjes die ons naar boven brengen. Boven een prachtig uitzicht over het meer van Arenal.

De eerste zipline was een kleintje om te oefenen. De tweede zipline heet the Oh My God line. Dat brengt een hoop humor tijdens het wachten. 75% denk daar waar ben ik aan begonnen. Omdat Peter hoogte vrees heeft krijgt hij een extra gordel. Mocht het nodig zijn kan hij met een gids naar beneden. Want als je eenmaal bent begonnen is er geen weg meer terug. Maar Peter was stoer genoeg en ging lekker alleen. De eerste zipline keek hij strak voor zich uit. Even later durfde hij toch wel een blik op het prachtige uitzicht te werpen.

Het was super spannend maar hebben beide genoten. Wat een beleving. De langste zipline van 750 meter. Met 50 km per uur naar beneden. Beneden aangekomen de film van de go-pro aangeschaft.

Daarna ff terug naar hotel en de camera opgehaald. Door naar Mystico Hanging Britches.

Een wandeling van 3.2 km met stijgens percentage van 8% en 16 bruggen waarvan 6 hangende. Leuke wandeling. Ook hier de plaatselijke mieren snelweg bewonderd. Prachtig om te zien.

Bij terug komst weer een prachtig uitzicht over de vulkaan. Iedere 5 min ligt hij er anders bij.

20200210_153612

Daarna naar het dorp La Fortuna. Onderweg nog overstekend wild. (neusbeertjes)

We zijn lekker sushi weten eten. Verrassend. Vind je niet. 🤣 het was heerlijk de sushi boot. Ik heb hier ook de lekkerste Pina Colade ever gedronken.

20200210_170726

Straks lekker douchen. Morgen vertrekken we weer naar de volgende plaats. We gaan niet via de hoofdweg maar via de weg langs het meer van de Arenal.

1. Annelies:
    11 februari 2020
    Wat een top reis maken jullie😀
  2. Coen en Lia:
    11 februari 2020
    Gaaf hoor en knap van Peter. Wat zal hij genoten hebben op de hangbruggen.
  3. Silvia van ark:
    11 februari 2020
    Coen, het viel beetje mee. Maar mn hobby zal het niet worden..... pfffff

Gr Peter
  4. Michella:
    12 februari 2020
    Super knap Peet dat je het toch gedaan hebt ik doe het je niet na!😂
  5. Maaike:
    13 februari 2020