Dag 13 Tenerio National Park

12 februari 2020 - Bijagua, Costa Rica

Vanmorgen de wekker gezet om 6:30 uur. Zodat we om 7 uur kunnen ontbijten want we willen om 8 uur bij de ingang van het Tenorio National Park staan. Want dan ben je namelijk de massa's bussen voor. De trail is 4.5 km. Lijkt niet zo ver maar met alle trappen, keien en stenen voelt het als 20 km. Wel merken we inmiddels dat het lichaam zich al sneller herstelt na inspanning.

Bij 1 van de plekken is de stank niet harden. Zwavel die vanuit de grond komt afkomstig van de Tenorio vulkaan. Bij een andere plek komen twee wateren samen.

We lopen letterlijk hoog door het nevelwoud. Het is mistig. Het uitzicht op een bepaalde plek is beter op de terug weg dan op de heenweg. Toen zagen we namelijk niks 🤣.

De waterval waren nog flinke trappen naar beneden. Peter liep tot halve wege en ik ben door gelopen. Wauw wauw wauw.

20200212_113316

Om 11:30 uur liepen we het park weer uit. Moe maar zeker voldaan.

Onderweg staat er een auto stil op de weg. Druk in de weer met het foto toestel. Wat denk je..... was er net een luiaard overgestoken. Wat gaaf van zo dichtbij.

20200212_174458

En bijzonder om ze in beweging te zien. In de lodge even bijkomen onder het genot van een welverdiende lunch.

Na de lunch is Silvia nog de trail van het hotel wezen lopen. 2km. Maar gelukkig hadden we trappen. Mooie foto gemaakt in nevel met de zon. Tijdens de wandeling een agouti (uit de kluiten gewassen cavia) gezien maar te snel voor de foto. Het papegaaitje bleef wel zitten.

Om 3 uur lekker gedoucht en even out of order. In de avond is er wederom weer heerlijk gekookt. Wat een schilderijtjes serveren ze hier. Morgen een lange dag. Dan reizen we van Bijagua naar Uvita. Dit is 308 km over Costaricaanse wegen, richting de Pacifische kust.

1. Jeanine:
    Weer een prachtige dag
  2. Anka:
    13 februari 2020
    Ik ben ook halverwege de trap gestopt haha maar Wim is ook beneden geweest bij de waterval , wat een trappen he.
  3. Gerard.:
    🥵🥵👍👍💃💃👨🏼‍🦽👨🏼‍🦽
  4. Mariska:
    13 februari 2020
    Mooie omgeving daar zeg, prachtig!
  5. Maaike:
    Luiaard! Hoe gaaf