Dag 14 Bijagua naar Uvita

13 februari 2020 - Uvita, Costa Rica

Vandaag begonnen we met lange broek en lange mouwen. Het was koud 🤣. Lees 24 graden en veel wind en geen zon. Na een rit van 6:30 uur en 308 km verder, zweet in de bilnaat, zon en 34 graden. Maar we wilden toch kijken naar de krokodillen bij de Tarcoles brug. Man alsof je een oven binnen stapte.

Ook hebben we een stuk over de Pan American Highway gereden. Dat was lachen. Hoofdzakelijk 1 grote bouw put. Van 80 naar 60 naar 40 oh stop een school 25. En weer 60 enz enz.

Als we eenmaal aankomen aan de zeezijde zie ik een groot cruiseschip leggen. Blijkt het de Oosterdam te zijn. Grappig een schip uit ons landje en die al herkenen ver van te voren.

Onderweg rijden we langs een fabriek. De lucht die via onze roosters van de auto naar binnen komt is niet te harden. Peter en ik gaan beide bijna over onze nek. Later bleek dit een palmolie fabriek te zijn.

De laaste 2 km richting onze slaapplaats is best een hobbelig weggetje. Met regen heb je echt een 4x4 nodig anders kom je er nooit. Er is bij onze tent een oorverdovend  geluid. 1000den cicades. Gelukkig alleen overdag van 9 tot 18 uur. We hebben een mooie plek met goed uitzicht op allemaal mooie vogels. Maar eerst een duik in jet zwembad.

We eten in de lodge. Sprinkt er een cicade op me schouder brrrrrrr. Zo naar bed. Morgen een lange dag. We hebben een dag tour naar Corcovado National Park.

1. Anka:
    14 februari 2020
    Leuk he die brug met al die krokodillen heben wij de eerste dag al gezien. Veel plezier vandaag weet zeker dat je het in corcovade ook mooi zal gaan vinden .
  2. Silvia van ark:
    15 februari 2020
    Die krokodillen vielen wel mee. Wel leuk om te zien!! Corcovado was geweldig. Wel ongelooflijk warm vandaag. Hoge luchtvochtigheid en combi 34gr..... alles iedereen had zweet op plekken die......🤣. Maar wel weer veel gezien.

Gr, Peter