Dag 17 Uvita naar San Gerardo De Dota

16 februari 2020 - San Gerardo De Dota, Costa Rica

Vanmorgen vertrokken uit Uvita. Met een waanzinnig bezoek van mister toekan. In de palm vlak achter de tent.

20200216_072219

We wilde heel graag waterval Eco Chontales bezoeken maar onze lichamen geven het inmiddels op. De vele wandelingen en de temperaturen in combinatie met hoge luchtvochtigheid beginnen hun tol te eisen. We maken een mooie slingerde slang route door de bergen naar San Gerardo De Dota. En nemen onderweg een drankje met mooi uitzicht.

We hadden zon, regen en mist. Oftewel van 34 graden en hogeluchtvochtigheid naar 22 graden en minder vocht. 🤣

De laatste 9 km moesten we weer afdalen. Nou dat was best spannend. De weg is soms maar 1,5 auto breed met soms een dalings en stijgings percentage van 20%. Dat samen met gravel en gaten in de weg en ook nog tegenliggers maakte het een spannende maar mooie rit. We hebben een goede grote kamer. Aangezien we midden in de bergen zitten hebben we dekens op bed en voor het geval zelfs een straal kachel.

Onderweg naar hotel een leuke super modern restaurant gezien. Op 370 meter van het hotel. Nou dat zal wel wat kosten maar ach beter als een buffet in het hotel. Tot onze verbazing is het eten helemaal niet duur. Peter gaat voor de hamburger en ik voor de pizza. Yeahhhhhhh geen rijst en kip vanavond.

Bij het hotel veel vogels en bloemen. Morgen vroeg de wekker. We moeten om 5:15 uur bij de receptie verzamelen. We gaan op zoek naar de Quetzel. (Vogel)

1. Anka:
    17 februari 2020
    Wat mooi die toekan 😻😻 hopelijk zien jullie morgen de quetzal want wij hadden toen het geluk helaas niet. Geniet nog maar even want het zit er haast op voor jullie 😘😘👐👐
  2. Annelies:
    17 februari 2020
    Wat en mooie foto’s weer!
  3. Annette Pijls:
    17 februari 2020
    Wat is het er mooi en wat hebben jullie het fijn! En ook zo lekker warm😁. Geniet er nog van.