Dag 19 Planet Baobab naar Kubu Island

25 oktober 2022 - Kubu Island, Botswana

Gisteren hadden we een ontmoeting met Duits gezin van 4 personen. Zij hoorde dat wij ook naar Kubu Island gingen. Of we samen er heen wilde rijden want de weg kan verradelijk zijn. Dat vonden wij een prettig idee. De lodge adviseerde een andere route dan wij wilde. Maar goed, we zijn eigenwijs en wilde over de hele "pan" rijden. De Duitser had een goede navigatie, zeiden ze. Nou Duitsers moet je dus nooit volgen whahaha. Al snel misten ze ergens een afslag en reden we het terrein van een lokale geitenboer op. Maar gelukkig hadden wij geen "tomtom" maar "Sil-Sil" met Maps-me, dus wij zijn voorop gaan rijden. Het duurde ff voor we de weg gevonden hadden, maar we kwamen uit waar we wilde zijn.

We rijden de eindeloze vlaktes van Makgadikgadi Pans op. De leegte is niet te omschrijven. Behalve wat paarden, ezels, koeien en wat struisvogels zie je niks. Na 62 km komen we aan bij de vet fence. We maken zelf het hek open want er is in geen velden of wegen iemand te bekennen. Alles is verlaten. Eindelijk komen bordje receptie tegen. 12 km rechtsaf. Whahaha. We checken in en zoeken een campsite aan de rand van het eiland.

Na een uurtje relaxen besluiten we rondje eiland te rijden. We maken wat leuke foto's. O.a van baobabs want er staan er veel op het eiland. We maken nog een kleine wandeling over de rotsen met schitterende vergezichten. We rijden terug naar de campsite en installeren voor de laatste keer de feesttent......( komende nachten slapen we namelijk in een gewoon bed).

We raken in gesprek met een Zuid afrikaan (ex Nederlander) met de vraag welke route we hebben gereden. Want onze auto is nog zo schoon. Dus wij: schoon???? Hij heeft deze dag namelijk de zuidelijke route gereden. Deze route moeten wij morgen afleggen. Hij gaf dringend advies, om andere de route te nemen, aangezien hij bijna 9 uur tot aan ze assen heeft vast gezeten in de zoutpan..... ik zeg goed advies!!  Vanavond kunnen we op het gemak onze spare-ribs op smullen want er zijn hier geen gevaarlijke dieren. Nou ja groot wild dan. Wel hebben we nachtvlinders, te grote van een cm of 5, gezien. Straks lekker slapen en wakker worden met een prachtig uitzicht.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rosette:
    25 oktober 2022
    Vers van de pers in je hand? Hihi