Dag 23 Izintaba naar Johannesburg

29 oktober 2022 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Onze laatste ochtend in Zuid-Afrika is aan gebroken. De koffers zijn gepakt. We lopen naar de bar voor de wifi. Heeft een Stekelvarken vannacht geprobeerd een gat onder het hek door te graven. Helaas hebben we hem niet gezien. Dit staat namelijk op ons verlanglijstje. Als het goed is vliegen we vanavond om 23 uur naar huis terug. Rond 11 uur gaan we rijden want er is weer slecht weer op komst. De spullen die me niet meer meenemen naar Nederland geven we aan de schoonmakers. Die waren er heel blij mee.

We maken nog een praatje met Nikki van de lodge en gaan nog op zoek naar de zebra's. Die maken al sinds vannacht herrie. Ze hebben een veulentje dus misschien is daar iets mee. De bavianen zijn ook onrustig. Helaas hebben we ze niet kunnen vinden ondanks dat ik plaats had genomen op het dak van "Truus".

Als we het park verlaten komt de familie impala en de familie gnoe ons nog uitzwaaien. Ook onderweg zien we een hoop dieren. Sabelantilopen, Bavianen, Vrlvet monkeys, Struisvogels en nog veel meer. Het slechte weer blijft uit en het is 31 graden en veel zon. In Bela Bela schuiven nog even aan tafel bij de Ocean Basket. Heerlijk super grote garnalen gegeten voor 16 euro. En om af te sluiten een Pina Colada.

We tanken onderweg de auto nog vol. Hoppa weer 98 liter a 141 euro. We leveren onze "Truus" weer in met 3900 km extra op de teller. Wat waren we blij met haar. Niet vast gezeten en geen lekke banden gehad, probleemloze reis met d'r gehad. We worden naar airport gebracht door Bushlore. We checken in via een speciale lane. We zijn luxe sky priority vandaag.  We kopen nog wat spulletjes en voor Silvia menthol click sigaretten. In Europa verboden. Hier 26 euro voor een slof. We nemen nog wat te drinken en te snoepen. 2 cola en 2 snackies. 7 euro. Dat zijn andere prijzen als ons ontbijtje op Schiphol. We gaan zo naar de gate. Om 22.30 uur kunnen we boarden. We zijn op tijd vertrokken.

Wij kijken terug op een wereld vakantie. En het smaakt naar meer. Ik hoop dat jullie mee hebben genieten van al onze belevenissen.

Liefs Silvia en Peter

1. Annelies:
    29 oktober 2022
    Ik heb heb zeker meegenoten van jullie reis, wat hebben jullie een gave reis gemaakt. Een goede en veilige terug vlucht👋🥰
  2. Elly:
    29 oktober 2022
    Bedankt dat we virtueel mee mochten reizen!
  3. Coen en Lia:
    29 oktober 2022
    Wij hebben zeker van jullie verhalen en foto's genoten. Wij zagen het helemaal voor ons. Wat een prachtig avontuur en wat waanzinnig veel dieren hebben jullie gezien. Schitterend en zo'n reis blijf he herbeleven. Dank jullie wel dat wij mee konden reizen.
  4. Astrid:
    29 oktober 2022
    Zeker genoten van jullie verhalen. Bedankt!
  5. Rosette:
    29 oktober 2022
    Was geweldig om te lezen allemaal. Op naar de volgende vakantie. Blij dat jullie weer thuis zijn hoor.
  6. Pappa:
    29 oktober 2022
    Een prachtig avontuur ,maar gelukkig weer thuis