Dag 4 Tortuguero

3 februari 2020 - Tortuguero National Park, Costa Rica

Na 6 keer wakker te zijn geweest omdat de plantjes flink water kregen om 4:45 uur het bedje weer uit. Om 5:30 vertrekken we met de eerste boot excursie. Poncho's in de aanslag. Dat was maar goed ook want de plantjes hadden nog niet genoeg water gehad. Ook tijdens de tweede boottocht om 8:30 uur was de poncho geen luxe. Maar goed het is niet koud en de regen ook niet. En als je iets wil zien dan word je hier nat.

Wat hebben wij gezien tijdens deze trips: veel vogels. De uitzonderingen zal ik hier vermelden. Grote leguanen ( iguana's). De green basiliek ( jezus christ lizard) omdat hij over water kan lopen.

Om deze te spotten moet je wel zulke goede ogen hebben. Zonder gids ga je ze hier nooit vinden. Zelfs dan wijzen hun ze aan met een laserpen en dan nog zien wij ze bijna niet. Ja met de verrekijker. 🤣. We zijn maar liefst getracteerd of 5 verschillende luiaard. De twee en drie tenige. Waarvan er zelfs 1 op nog geen meter afstand 😍.

Twee verschillende arenden.

Alligators cq kaaiman.

En een rode gifkikker.

Bij de lunch kregen we visite van een jonge pelikaan.

In de middag zelf nog even aan de wandel geweest. De leguanen waren nog steeds niet verplaatst. Op het strand nog een oud schildpadden ei gevonden. Terug vond ik nog een 1 of andere leguaan. Naam is me nog niet bekend. Daarna nog een rondje gelopen met onze gids Alex. Deze heeft uitleg gegeven over de schildpadden die hier ieder jaar hun eieren komen leggen. Met filmpjes. Heel leuk. Onderweg nog een mieren snelweg over gestoken 🤣. Best druk dat sjouwen met al die blaadjes.

Morgen om 9 uur vertrekken we hier weer. Op naar de volgende plek.

1. Anka:
    4 februari 2020
    Wat leuk dat jullie al zoveel beesten hebben gezien en ook de luiaardssssss😻😻😻😻 . De pelikanen in Costa Rica hebben een andere kleur dan in Nederland. Ik geniet weer helemaal mee 😃😃😃
  2. Silvia van ark:
    4 februari 2020
    Klopt. Hier hebben ze de bruine
  3. Coen en Lia:
    Gaaf hoor, vet genieten.
  4. Silvia van ark:
    5 februari 2020
    Elke dag opnieuw!!!
  5. Maaike:
    5 februari 2020
    😍😍
    (2X want anders mag mijn reactie niet)