Dag 8 Central Kalahari naar Maun.

13 oktober 2022 - Maun, Botswana

Vanmorgen werden we niet wakker van de wekker, maar van brullende leeuwen in de omgeving. Met enige voorzichtigheid het bedje uit. Bij vertrek ligt er 500 meter hemelsbreed van de camping een leeuwin midden op de weg. Op de plek waar we gisteren urine van de leeuw roken. Dus aan onze neus mankeert nog niks. Bij de waterhole treffen we diverse dieren. Ook de camping gasten waar gisteren een leeuw op de oprit lag. Hun hebben een onrustige nacht gehad. De leeuw heeft er heel de nacht gelegen.

We wederom een honingdas yeahhhh. Ook 3 giraffe kwamen drinken. We verlaten via een weg van 70 km de Central Kalahari.

We checken uit bij de Tsau gate. De kapotte waterhole was nog niet bekend. Dus waren blij dat we het meldde. Onderweg komen we een voertuig tegen met een gebroken voor as. Deze staat echt midden op de weg. Goed en nu???? Auto in de low-gear en gaan met die banaan. Het zand is zwaar. Heel zwaar en heel diep. Maar het is Peter gelukt om er langs te rijden. Al koste hem dat wel wat zweet handjes. Aan het einde de bandjes weer opgepompt en door naar Maun waar we boodschappen doen en tanken. Hoppa weer 72 liter diesel.

We rijden door naar onze lodge. Want we slapen in een normaal bed vanavond. In het donker even heerlijk gedoucht. Want ja dit is Afrika en de stroom is dus uitgevallen. Oh nee niet. Of ja wel. De elektricien is onderweg. Om 17 uur komt onze reis organisatie een drankje drinken. Jan en Marianne wonen namelijk hier.
Ook maken we kennis met onze gids voor de komende twee dagen. We gaan met een kano (mokoro) de Okavango Delta in. De grootste binnenlandse delta ter wereld. En slapen midden op een eiland. Zo op tijd naar een echt bed.

1. Annelies:
    13 oktober 2022
    Wat een schitterende reis maken jullie! Heel leuk om te volgen!
  2. Coen en Lia:
    14 oktober 2022
    Wat een avontuur zeg. Heel gaaf en het was dus geen lekke band zoals wij dachten haha. Ook wel spannend in dat mulle zand.
  3. Pappa:
    15 oktober 2022