Dag 9 Pafuri naar Mopani

18 februari 2019 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Zoals jullie konden lezen hadden we de ochtend game drive geskipt zodat we beetje konden uitslapen en op tijd konden vertrekken. Daar zat ik dan om 5:15 met me peen en uien gezicht (Silvia) in me badjas op de veranda te kijken naar de zonsopkomst. Vannacht is peet er nog even uit geweest omdat we hippo's hoorde. Die stonden op de zandbank in de rivier. Om 8 uur gingen we ontbijten en om 9 uur zaten we in de auto. Op naar Mopani. 150 km zuidelijker. Onderweg wat zij wegen gepakt maar de meeste beesten zag we toch op de hoofdweg. 1 keer moesten we stuk terug want de brug was verdwenen. Onderweg nog geluncht bij Shingwedzi. Daar kwamen we een medewerker tegen van de Limpopo Traffic Police. Dus gelijk even de badges uit gewisseld. Via de asfaltweg verder naar Mopani want anders werd het wel een hele lange dag. Onderweg zagen we: waterbokken, zebra, impala, zadelbek ooiervaar, gewone ooiervaar, duikertje, 5 buffels, 10 giraffe, 2 struisvogels, 30 olifanten, gnoe's en 2 luipaardschilpadden. Bij aankomst in het park het winkeltje even in geweest voor wat vocht voorraad.

We hebben gegeten in het restaurant van het rest camp. Verwacht geen culinaire hoogstandjes maar het was prima. Na die lange dagen heb je toch niet veel honger. Dus peet nam een hamburger. Hij kreeg er gratis een bek oprek cursus bij whahaha. Ik nam een kip snitzel. Formaatje duitsland x2. Pffff kan ik 3 avonden van eten. Allebei een watertje erbij van 500ml en je rekent dan 17 euro af. Vanaf het terras prachtig uitzicht op de dam en in de avond vuurvliegjes. Nu lekker ons mandje in want 5:30 gaat de poort weer open.

1. Annelies:
    20 februari 2019
    Jullie maken weer een schitterende reis, leuk om te volgen en wat een mooie foto’s