Etosha naar Rundu

16 maart 2018 - Rundu, Namibië

Wat hebben wij vanmorgen gelachen bij het ontbijt. Er lopen namelijk veel eekhoorntje op het terrein. Deze zijn ook totaal niet brutaal. Hihi. Achter ons zaten Duitsers te eten. Iedere keer als er 1tje aan kwam lopen gingen de voetjes de lucht in. Whahaha. Ik ga op safari en ben bang voor eekhoorns. Hoe reageren ze in hemelsnaam op olifant. Peter heeft nog een suikerzakjes dief op heterdaad betrapt. Eekhoorn komt op tafel en gaat er zo met een suiker zakje vandoor. Nu begrijpen we waarom die zakjes pas op tafel gezet werden als we aan tafel zaten. Ook de blesbokken op het terrein kregen dolle bui en renden als een dolle over het terrein. Miep miep.

De reis vandaag was lang. Nou ja vooral saai. Recht toe recht aan en asfalt!!!! Al hebben we gelachen bij het tanken. Onze ramen werden weer schoongemaakt. Daarna kwam er 1 man met een gietertje en de andere met een wissertje en nog 1 met een borsteltje. Werd de hele achterkant van de auto even onder handen genomen whahaha. Ook dachten ze een geintje met iemand uit te halen in het Zuid Afrikaans. Dus Peter moest daarom ook lachen. Waarop die man zegt: Jullie komen uit Nederland. Anders kan je mijn Zuid Afrikaans niet verstaan. Fantastisch.

Vlak voor de lodge dachten we: mijn god waar gaan uitkomen. De weg was bizar slecht. Blij met onze 4x4. We zitten immers in het natste gebied van Namibië nu. Worden we ingehaald door een ... ja je leest het goed...een verlaagde golf met sportvelgen. En bij de lodge stond zelfs nog iemand met een caravan. We hebben een prachtig huisje aan de Okavango rivier met aan de overkant Angola. Waar we gekeken hebben naar het ontstaan van onweers-wolken. Ook nog even kort een stevige buitje. Verder alleen wat gerommel.  Nu lekker aan het eten en morgen rijden we door naar Kongola.

1. Monique:
    16 maart 2018