Dag 8 Laatste dag in Pafuri

17 februari 2019 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Gister avond werden we naar de tent gebracht door Hutch. We hadden een schitterend schouwspel van bliksemschichten boven Zimbabwe. Maar je krijgt er wel las ogen van ze fel. Lopen we daarna het laatste stukje naar de tent staat er een mannetjes nayala. Hij schrok van ons en wij van hem. Tot 2:30 uur heerlijk geslapen. Toen zaten we stijf overeind van de nijlpaarden rond de tent. Man man wat maken die een herrie. Maar super lachwekkend geluid.  Het was wederom prachtig weer de vroege morgen. Totdat......... er een windhoos kwam en het begon te regenen. Om 5:30 verzamelen we bij de receptie. Dat is best een stukje lopen. Halvewege de wandeling komt het met bakken!!!! Uit de lucht. Staan je dan met je goeie gedrag. Maar dat mag de pret niet drukken. We delen onze jeep met 2 Engelsen die 6 maanden per jaar hier in Afrika wonen. Maar wat hebben die een humor. Zo dus hup allemaal een poncho aan en gaan met banaan. We maken het beste ervan want zien doen we weinig maar een lol die we hebben. Kijk een impala jaja die kennen we wel. Nee dit een hele speciale. Speciale???? Ja hij is nat en komt van de spa whahaha. Dat was een beetje het niveau in de auto. Gaande weg werd het gelukkig droger en hebben we koffie gedronken bij de Baobab boom van 1400 jaar. De grootste in deze regio. Wat een machtige boom. Daarna zijn we op aanvraag van het Kruger National Park gaan kijken bij de Limpopo rivier. ( de rivier ligt namelijk in ons prive reservaat.) Ze wilde weten hoever de Limpopo rivier nog kon stijgen naar de regen van vanmorgen. Hij was is 2 dagen 5 meter gezakt maar is inmiddels dus weer gestegen en heeft nog 2 meter te gaan voordat hij overloopt. Op de terug weg nog 2 jakhalzen met 2 jongen gespot. En hop naar het ontbijt. Na het ontbijt lekker naar de tent en languit op bed genieten van het uitzicht. Totdat het ineens 3 uur later was. Oeps in slaap gevallen. Ach we zouden het nodig hebben gehad. Daarna weer even op ons terras gezeten en 2 nijlpaarden en nyala's gezien. Daarna hoorden we geluid boven ons. Wat is dat!!!! Heel voorzichtig een blik geworpen om de hoek van ons dak. De velvet apen kwamen op visite met hun jongen.

Om 4 uur weer op pad met Hutch. Vele wegen zijn weer afgesloten maar toch aardig wat gezien. Nyala, impale, pumba, bavianen, velvet monkey, hyena en 1 olifant. Bij het stijgen van de rivier is de kudde van 200 olifanten de rivier over gestoken. Hij vond dit echter niet nodig. Zodoende is hij het nu alleen want hij kan de rivier niet meer oversteken.  In het donker een prachtige uil gezien en 3 hyana's. En ruimte station ISS zien passeren.

En ja ja we hebben krokodil gegeten. En uiteraard vraagt iedereen zich af: waar smaakt het naar. Nou naar gevaarlijke kip maar met iets meer smaak. De ossenstaart was ook heerlijk. De ochtend drive voor morgen hebben we geskipt zodat we op tijd door kunnen naar ons volgende kamp in Kruger voor 1 nacht. En zeggen we helaas dit pareltje aan de rivier weer gedag.