Dag 10 Mopani naar Satara

19 februari 2019 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Na een nacht tussen de vleermuizen, jaja die hadden we in de kamer namelijk, om 5:30 uur weer de auto in. Na nog geen 5 min in de auto een hyena gezien. Kwam net uit de struiken gelopen. Daar de eerste afslag voor een gravel road. Na een tijdje zeg ik zeg: stop stop. Dus peet stopt netjes. Dus ik zeg: nee gas gas. Komen er uit de struiken drie grote mannetjes olifanten gelopen. Die zijn echt groot maar door de dichte begroeiing zie je ze pas als ze al bijna op je motorkap zitten. Een bezoek gebracht voor een plaspauze aan Letaba rest camp. Tevens hebben hun een olifanten museum. Kom je er langs neem zeker even een kijkje. Heel indrukwekkend. Daarna even ontbeten met een yoghurtje. Dit ivm de malaria tabletten. Een prachtige route langs de Olifants river gereden met aan het einde een schitterend uitzicht punt. Toen doorgereden en gegeten in Olifants rest camp aan de Olifants River. Prachtig uitzicht. Na 10 uur rijden en 160 km verder komen we aan in Satara. Simpel huisje maar voor 1 nacht prima. We hebben een douche een bed en een bavianen proef koelkast. Maar wat hebben we onderweg gezien: hyena, gnoe's, zebra's, impala's, de bataleur, 4 giraffe, waterbokken, nijlpaarden, visarend, mariboe's, schilpad, krokodil, ooienvaars nyala, gieren en nog heel veel andere roofvogels. Daarna ff plat op bed voordat we om 20 uur op pad gaan met de night drive tot 22 uur. Voor wij naar de receptie vertrokken liep er nog een Afrikaanse wilde kat langs ons huisje. Wauw.

Wat hebben we gezien tijdens de night drive: 2x genet kat, 4 olifanten, 2 leeuwen, krokodil, hyena en een serval. Het was een leuke tocht maar onze voorkeur gaat toch echt uit naar prive reservaten. Het kost 3x zoveel maar is het zo waard. De vriendelijkheid, de professionaliteit. Morgen gaan we weer naar prive reservaat Timbavatie. En de wekker weer op 5 uur.