Sossusvlei Sesriem

9 maart 2018 - Solitaire, Namibië

Wat doe je op vakantie?? Juist de wekker op 5 uur zetten. In de lodge een ontbijt pakketje ontvangen zodat we om 6:45 bij de gate konden staan. Om 7 uur ging de gate open en zijn we gelijk doorgereden naar Deadvlei. Door de zonsopkomst kwamen langzaam de rode zandduinen te voorschijn. Tijdens de rit een jakhals, struisvogel en een oryx gezien. Oftewel spiesbok. Die tevens vanavond op het menu staat. Van te voren wisten wij niet wat we konden verwachten. Maar ik snap nu waarom. Je moet dit gewoon meemaken. Na de auto geparkeerd te hebben op de parkeerplaats, de pendel gepakt richting Deadvlei. Ook al hadden we een 4x4, dat laatste stukje durfde we het toch niet aan. Achteraf een goed plan geweest want er stonden een hoop mensen hun auto uit te graven. De wandeling naar Deadvlei was 1.1 km. Eitje!!! Nou daar kwamen we snel van terug. Want dat valt niet mee in het mulle zand. Het was de wandeling meer dan waard. Wat een stilte en een natuurpracht. Op de terug weg nog even de duin afgerend. Na Deadvlei door naar Dune 45. Dat was ook ff een tegenvallertje. Het was inmiddels 11 uur en 30 graden. Iedere 30 cm die je omhoog liep zakte je er weer 20 terug. Ben dan ook niet verder gelopen dan 3 kwart, want me hart ging inmiddels ruim boven de aantal beats per minuut. Hihi.  Voordat we naar de volgende lodge gingen zijn we nog even de Sesriem canyon ingelopen. Wederom pittige bezigheid met die temperaturen maar je bent er maar 1 keer.

Aangezien de eerste 472 km van de vakantie er al weer opzat, gelijk de tank even vol gegooid. Onderweg nog een eenzame zebra en diverse oryxen gezien. Bij aankomst in de Agama River Lodge bleken we de enige gasten te zijn. Dus welke kamer krijg je dan als Hollander?? Juist de kamer vlak bij het zwembad. Ook nu bleek weer dat Nederlanders overal ter wereld zijn neergestreken, want de beheerder/kok/klusjesman, was een Nederlander. Vanuit ons huisje met dakterras ( voor de sterrenhemel) hebben we oryxen en wat andere beestjes gezien. Een soort fazant en een grote muis met spitse bek. Na een middag dutje nu lekker eten. Morgen rijden we door naar Swakopmund. Met een tussenstop in Solitaire voor de bekende apfelstrudel.

1. Rinus:
    9 maart 2018
    Heel veel plezier peet en sillie geniet er van samen
  2. Coen en Lia:
    9 maart 2018
    Wat een gave foto's. Dat moet een mooie ervaring zijn. Veilige en plezierige reis verder.
  3. Monica kaptein:
    Geniet er van lieverds..
  4. Monique:
    9 maart 2018
    Zo te horen , al weer een te gekke ervaring . Gaaf !!! Zien jullie naast de sterren ook nog de maan ?
    Veel plezier
  5. Mariska:
    10 maart 2018
    Klinkt allemaal heel bekend. Is voor ons inmiddels al weer geleden van 2012, maar nog goed in het geheugen.
    In Swakopmund hebben wij toen heerlijk gegeten bij Napolitana, een italiaans restaurant, maar ze hebben daar ook wild. Toen lekker springbok medallions gegeten.
    Goede reis verder!