Dag 15 Panorama route

24 februari 2019 - Hazyview, Zuid-Afrika

Vanmorgen stond uitslapen op het menu. Alleen rond een uur 2 beide stijf overeind in ons nest. Een doodsklap onweer. Niet normaal. Het bed bewoog zo wat. En een regen bui erachter aan. Pfffff maar de tent was water dicht. Dus dit keer geen emmertje en handdoeken op de vloer. Half 7 zei me lichaam: goede morgen je hebt nu wel lang genoeg geslapen.

Ik heb de tafel gedekt en peter heeft eitjes, bacon en worstje gebakken. Ook de verplichte yoghurt er weer in geprakt ivm onze malaria medicatie. Terwijl we bezig waren met het ontbijt klaarmaken zie ik ineens een schim achter me. Ik denk fuck toch geen bavianen hier he. Gelukkig was het een hond die hard kwispelend netjes voor de tent op de waranda bleef staan. Geen idee van wie ie is. Hij gaat languit liggen en valt in diepe slaap. Even later hoort hij brommer en weg is ie. Gok hond van de eigenaar. 9 uur stappen we in de auto en gaan we de panorama route rijden. 3.5 jaar terug ook gedaan. Toen hadden we mazzel met het weer. En dat blijkt idd. Gods Window ligt volledig in de mist. Dus zijn we door gereden naar de watervallen. Voor elk vieuw piont betaal je hier entree. Maar van 60 cent per persoon is dat niet erg. En overal schone toiletten. Daarna door gereden naar de Potluck boskombuis voor happie eten. Ook toen hier gegeten en nog steeds een super gave plek voor de lunch. Peet eet kudu worst en ik pumba worst.

Na een heerlijke lunch in het restaurant met mooiste uitzicht, verder een deel van de panoramaroute gereden. Doorgereden naar uitzichtpunt van de Blyde River Canyon en weer schitterende foto's gemaakt. Ondanks dat het niet helemaal helder was. Via Sabie richting Hazyview, mooie route trouwens. Onderweg onweer, regen en zelfs hagelstenen. In 5 minuten tijd, van 30gr naar 22gr!! Nu weer heerlijk weer en zitten we op terras bij Kuka in Hazyview. Te genieten van sushi ( silvia uiteraard) en steak.
Het was weer geweldige dag.

1. Anka:
    24 februari 2019
    Ik geniet nog steeds van jullie verhalen hoor , we hebben hier ook mee gekregen dat het in jullie omgeving regenachtig was, maar met die temperaturen blijft het wel lekker denk ik dan. Wij gaan ook de panorama route rijden dus was jou verslag ook weer leuk om te lezen , ik heb al veel van potluck boskombuis gelezen en nu schrijf jij er ook over , goed om te onthouden. Je schrijft al een paar keer dat je yoghurt eet voor de malaria pillen heeft dat een speciale reden en welke pillen gebruiken jullie. Nou morgen weer op safari geloof ik , geniet er nog maar extra van die laatste dagen 🤗🤗🤗