Dag 17 Kruger Nationaal Park

26 februari 2019 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Na een goede nacht om 5:30 de poort weer uitgereden. We besluiten deze dag richting krokodilbridge te rijden. Onderweg stuiten we weer op 5 neushoorns en 5 buffels in de rivierbedding. Verders niemand te bekennen op deze weg. Hey twee stilstaande auto's met telelenzen. Wat zien ze?? Jaaaaa het luipaard in de boom. Wauw wat gaaf is dit. Zeker 30 min staan kijken als hij zich van de ene boom in de andere verplaatst. Even later weer file maar dat komt door +- 250 impala's die de weg oversteken en totaal geen haast hebben. Hihi. Na een plas pauze verder richting lower sabie. Daar komen we terecht in een verkeers opstopping. Oke en wat ligt daar wat wel heeeel speciaal moet zijn. Yeahhhhh 4 cheetahs liggen te luieren in het struik gewas. Die ontbraken nog op de lijst van dit jaar. We moeten alleen nog de wilde honden maar dan moet je ook geluk hebben. In lower sabie even lekke een lunch genomen.

Onderweg terug weinig te zien want het was inmiddels 37 graden. Veel impala's en wat olifanten. 1 hele grote met gigantische slagtanden (tusker) en een baby.

Toch om half 6 nog even bij de waterhole wezen kijken. Het was spits uur daar. Heeeeeellll veeeeeelll impala's en zebra's. En wederom waren we bofkontjes. In een uur tijd 5 neushoorns gezien waarvan er 2 lagen te badderen.  Voordat we gingen eten konden wij het toch niet laten om nog even bij de dam van het rest camp te kijken. Uit eindelijk een uur op een bankje gezeten kijkend naar 4 spelende olifanten in het water. Het geluid van de slagtanden als ze elkaar raakte en het getrompetter maakt de ervaring helemaal compleet. Vooral toen de stoerste van het stel even de nijlpaarden ging uit dagen die er ook bezig waren. We hebben zeer weinig gegeten want het was om 7 uur nog 34 graden en erg benauwd. Dus peet eet een wrap en ik malvapudding nu het nog kan.