Dag 12 La Fortuna naar Bijagua

11 februari 2020 - Bijagua, Costa Rica

Gister avond voor het eerst beestjes in de kamer. In het regenwoud niks, in het dorp wel. 🤣

Ook ben ik nog even op kikker tocht geweest met me zaklamp. 6 gewone kikkers en een hele grote.

We hebben goed geslapen tot 6:30 uur. Daarna lekker gaan ontbijten met uitzicht op de vogel voederplaatst. Vervolgens de tassen weer gepakt en weer in de auto. We rijden richting Bijagua. Een minder toeristisch gedeelte. We nemen de route langs het meer van Arenal. Prachtige route. Al missen wij wel onze Zuid Afrikaanse parkeerplaatsten waar je ff kan stoppen voor een fotootje of wat dan ook. In Arenal een weggetje gepakt richting het water. Stijl omhoog geen asfalt. Onderweg komen we nog brulapen tegen.

We vervolgen onze route buiten de gebaande paden. Een hele andere omgeving. Tussen allemaal boerderijen, windmolens en boerderijen. En....... wederom geen asfalt. Kijk hier voelen we ons thuis. Al zitten alle moertjes en boutjes iets losser van de auto. 🤪.

We besluiten eerst nog naar Finca Verde te gaan. Daar heerlijk geluncht en aansluitend een tour gedaan. Het eten was veel en zeer goed. En dat voor 10 euro pp inclusief een vers sapje. We hebben 3 luiaarden gezien waarvan 1 met jong. Waanzinnig.

20200211_150203

Ook de bleu morpho eens op de foto kunnen zetten. Dat was namelijk makkelijk want hij was dronken van het te veel drinken van ananassap.

20200211_143739

We verblijven in de Celeste Mountain Lodge. Het gehele hotel is gemaakt van gerecycled afval. De wanden zijn bijv van 1000 vrachtwagen banden gemaakt. Banken van oude olievaten met kussen van binnen banden of cocosvezels. Ook laten we nog een wasje draaien.

20200211_174449

Vanavond gezellig gegeten met andere Nederlanders. Zo lekker naar bed en morgen naar Tenorio National Park.

1. Jeanine:
    12 februari 2020
    Jullie staan wel steeds later op, de geluiden beginnen te wennen.
  2. Silvia van ark:
    Er waren geen brulapen 🤣
  3. Anka:
    12 februari 2020
    Jullie hebben vandaag dezelfde route gereden als wij 6 jaar terug want ook wij gingen naar celeste mountain lodge . Was het kleine zwembadje nu vol , want toen wij er waren hadden ze hem net leeg laten lopen. Als jullie morgen naar het park gaan , goede wandelschoenen aan doen want ook daar moet je flink end lopen en als het heeft geregend is het in het begin 1 grote blubberpool . Maar het is het waard hoor , geweldig mooi daar met de waterval , de poolen die wel ontzettend naar zwavel stinken en dan op het einde het water met twee kleuren heel apart hoor. Veel plezier 👐👐👐
  4. Annelies:
    12 februari 2020
    Wat een geweldige reis maken jullie😀