Dag 14 Mogotho

20 oktober 2022 - Khwai, Botswana

Weinig nacht rust gehad. Het heeft veel ongeweerd en ook geregend. Het waaide daarbij ook nog eens. Nou ja waaide. Dat we niet zijn gaan vliegen is een gods wonder. In een open veld, in een tent en op 2.20 meter hoogte. De tent krijgt het dan ook aardig te voorduren. Het regenzeil heeft het dan ook niet overleeft. Op een tweede plek is hij nu ook kapot. Daarom klapperde alles zo erg. Maar we zijn droog gebleven en ook dit hebben weer mee gemaakt. Om 7 uur doen we een kleine game drive. Nou er is weinig spannends te zien. De familie impala staat altijd paraat. De Hippo's zitten in hun poeltje. Helaas geen luipaarden gespot. Maar het kan niet altijd feest zijn. Bij terugkomst maken we een ontbijtje. Gebakken eieren met spek en een yochurtje ivm de malaria medicijnen.

Een kamp medewerker komt checken of alles goed is na vannacht. Om 12 uur is het nog steeds stijf bewolkt (wel 26 gr)  en besluiten we maar rondje gaan rijden .We parkeren bij de Hippo pool en gaan met onze verrekijkers zitten turen. Hippo's uiteraard, Visarenden, Waterbokken en een Krokodilletje. Even verder zien we een grote vogel. Ik pak me verrekijker en zie tot mijn verbazing achter de vogel in de verte 2 leeuwinnen. Zo gaaf als je zulke dieren vind zonder een ervaren Ranger bij je te hebben. Had de vogel niet op die tak gezeten dan had ik ze nooit gezien. Bedankt vogel. We kunnen helaas er niet naar toe want er zit water tussen. In de boom naast ons zitten zwarte ibissen.  Ook zien we onze eerste grote groep Buffels met in de verte 4 Olifanten. Onderweg komen we nog wat Papegaaitjes tegen. Als we weer langs het water rijden zien we een giga Krokodil. We denken wel 3 meter lang.

We rijden weer terug naar de campsite. Maar we moeten onderweg even wachten omdat er 18 Olifanten oversteken. Inclusief een baby fantje. Echt te schattig. Op de campsite relaxen we met een pannetje Noedels. Het weer is nog steeds dreigend en volgens het personeel kan het weer een leuke nacht worden.

Om 16 uur gaan we ff op pad. We hoeven niet ver. 50 meter voor de campsite aan de overkant komt een groep van naar schatting 400!!!!! Buffels voorbij. Zo'n grote groep is onwerkelijk om te zien en mee te maken.

Verders zien we alleen 6 olifanten. Bij terugkomst de feesttent weer in gereedheid gebracht. Incl regen zeil. Met aan twee kanten tyraps. Dat was maar goed ook de eerste druppels vallen. We hadden gelukkig van middag al gekookt dus konden onder het afdak uit de "foodtruck" eten. En ik spot me eerste uil. Yes... weer wat van de bucketlist. Verders zijn we net het weervrouwtje. Op de stoel en droog naar weer opruimen en regen. Nu het donker word is het weer droog. Dus toch maar ff klein fikkie gemaakt. Morgen vroeg op want hebben lange dag voor de boeg.

Tijdens ons bakkie thee en koffie bij het haardvuur horen we de leeuwen brullen op de achtergrond.
En de nijlpaarden passeren ons campsite.

1. Rosette:
    20 oktober 2022
    Schitterend.
  2. Coen en Lia:
    20 oktober 2022
    Prachtig, die beestenboel. Jullie maken genoeg mee. Tof om met jullie mee te reizen.
  3. Inge de Klerk:
    30 december 2022
    Heerlijk om te lezen welke dieren jullie allemaal zien. Ook een leuke schrijfstijl. Ik ben zelf in Kwai geweest in nov 2019. Mooie kampeerplek, s avonds sprong zelfs een impala over ons vuur heen, achterna gezeten door hyenas. S ochtends gewekt door 10 bavianen die bovenop ons campertje/ trax stonden te springen. Heerlijk dat kamperen in het wild, febr gaan we weer naar kgaladar transfrontier NP deze keer ( botswana/ zuidafrika)
  4. Silvia van ark:
    30 december 2022
    Wat leuk. Kan ik je ergens volgen?
  5. Inge de Klerk:
    30 december 2022
    Helaas, ik maak niet zulke mooie verslagen als jij. Hartelijke groet, inge de klerk