Dag 18 Senyati naar Planet Baobab

23 oktober 2022 - Gweta, Botswana

We hebben goed geslapen. Wel 6x de waterhole gecheckt ( kon vanuit bed kijken) maar helaas. Ik hoorde veel hyena's en de wilde honden maar ze kwamen dus niet drinken. We starten langzaam op en maken een ontbijtje. Er schuiven nog 3 Jakhalzen voorbij. In de verte komen er Bavianen aanlopen. Als ze bij de waterhole zijn begint het personeel te rennen. Oftewel wegwezen geen bavianen op ons terrein.

Vandaag een soort van makkelijke route naar Gweta. 400 km asfalt.
In de eerste km komen we 2 Ground Horn Bills tegen. Na een aantal km komen we op het asfalt uit. Maar 400 km asfalt is niet het asfalt van de A4. Sommige stukken lijken te zijn aangelegd door Piet Mondriaan. Oftewel alle potholes worden opvult met een ander kleur asfalt. Op de snelweg komen we een aangereden Bat Ear Fox tegen. Hebben we hem toch nog gezien 😉. 4 grote hoge bomen aan de kant van de weg. Onder elke boom staat een Giraffe. Ook spotten we nog een Olifant, Steenbokkie en Duikertjes. Onderweg passeren we de vet fence. We hebben een leuk gesprek. O.a dat het zo heet is. 38 graden. We geven ze een pak koude sap en mogen na de voetjes door een badje te hebben gelopen doorrijden. In Nata tanken we nog een keer 35 liter voor 47 euro. De huisgeit staat toe te kijken bij het tanken.

Onderweg moeten we een paar keer inhalen of uitwijken, maar spontaan je knipperlicht gebruiken is er niet bij, je ruitenwisser beweegt dan namelijk.  Stuur rechts, dus alles zit andersom :-).

We zien aan de horizon diverse zand tornado's.

Sommige kilometers zijn heel slecht te berijden. Van asfalt het ene moment, gaat het spontaan over in....... ja gravel. Weg is ineens geen weg meer. Een paar km later komt het asfalt ineens weer tevoorschijn. Onderweg bieden we nog pechhulp aan een moeder met twee kinderen uit Zambia.

Ook hier langs de weg, koeien, paarden, ezels, geiten, schapen 2 struisvogels en een struisvogel met 8 jongen. Bij de grote (roze) Miereneter slaan we af naar Planet Baobab. Hier kamperen we voor 1 nacht. Eten voor vanavond is gereserveerd. En de wifi geregeld. Wel tegen betaling maar hij werkt super. We drinken een drankje bij de bar met op de achtergrond zwaar onweer. We maken een rondje over het terrein langs de Baobab bomen. Man man want een joekels zijn dat.

Het onweer is ook weer overgewaaid. Vandaag zijn we lui en eten we fastfood in het restaurant. Als ik met Peter zit te praten aan tafel zie ik iets boven ze hoofd bewegen. Het zijn twee bush Baby's. Het terrein is leuk verlicht dus straks kleine wandeling. Morgen naar Kubu Island.

De administratie van bar en restaurant personeel is niet echt waterdicht haha, wat een zooitje maken ze ervan, maar alles op z'n "Afrikaans" weer opgelost ;-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rosette: