Dag 20 Kubu Island naar Goo-Moremi George

25 oktober 2022 - Palapye, Botswana

We hebben heerlijk geslapen. Om 5 uur werden we wakker van zware windstoten. Pfffffff :-(. Maar oke we overleven het wel en het wind zwakt af. We pakken de spullen rustig in en rijden om het eiland voor wat foto's. Onze Duitse reisgenoten zijn spoorloos. Geen idee. Om 8 uur zijn we maar vertrokken. We rijden terug via een andere route, het advies van onze Zuid-Afrikaan nog in ons achterhoofd. En aangezien we alleen reden namen we het zekere voor het onzekere.  Dat koste wel 2 uur extra, maar het maakte de rit er niet minder mooi op. Onderweg happen we nog boterhammetjes naar binnen. We berijden diverse soorten weg. Zand, asfalt, gravel, stenen en hele diepe zand tracks. Gelukkig heb je ook hier 100.000 wegen die naar Rome..... uhhhh van Kubu Island leiden dus nemen we de detour van de detour van de detour. Alles komt om het zelfde punt uit. Sommige tracks zijn zo diep dat ze soms tot boven Sil haar knieën komen. Kom je deze route aanrijden via de andere zijde, dan kom je van een goede weg af. Er komt dan ook een auto vol gas aanrijden. Deze moeten vol in de ankers want die kwamen uit op de zeer diepe zand track. Ze hebben even bekeken welke route wij namen en hebben onze route maar gevolg.

Onderweg wederom koeien en 4 struisvogels. We pompen de bandje weer op en gaan het lange asfalt weer op. We rijden o.a door een diamant mijnen gebied. Langs de weg staat een oude mijn auto voor de show. Man-man-man wat een dingen. We doen boodschapjes bij de Spar en tanken weer 32 liter. We rijden door naar de Goo-Moremi George. Onderweg werd het erg donker en onweer (incl veel geflits). Stevige buien volgde. Gevolg was dat de temp in 5 min daalde van 35 naar 23 graden. Daarna steeg het wel weer naar 34gr.

Aangekomen hebben een upgrade naar een mooi tent gekregen. Onderweg spotten we 1 Kudu. Vanavond relaxen op de waranda en maken we wat eten . We laten het bad heerlijk vollopen zodat we even al het stof en vuil van ons kunnen afweken. Daarna duiken we in een heerlijk, veel te groot bed.

1. Rosette:
    25 oktober 2022
    Lekker hoor. In een bed slapen
  2. Coen en Lia:
    25 oktober 2022
    Prachtige foto's van een schitterend avontuur. Ook wel spannend door dat mulle zand. Geniet van de gewone matrassen.
  3. Annelies:
    25 oktober 2022
    Wat gaaf om dit te volgen! Wat een topmreis maken jullie!