Dag 21 Botswana naar Zuid Afrika

27 oktober 2022 - Vaalwater, Zuid-Afrika

Onze laatste nacht in Botswana was goddelijk. We vielen als een blok in slaap. Ik (Silvia) heb uitgeslapen. Tot 6 uur. Joehoeeee. We nemen een yoghurtje en gaan op pad. We verlaten Goo-Moremi George en gaan richting de boarder. De gravelroad was 1 groot wasbord. In Namibië geleerd dat als je meer als 50km/pu rijdt je er niks van voelt. En ook hier klopt het. We bereiken Martin's Drift. De grensovergang. Ook over deze grensovergang hadden we van anderen diverse horror verhalen gehoord over de lange wachttijden, waren we er klaar voor. Maar na 10 min waren we uit Botswana. En zelfs een leuk gesprek met de douanedame!! Het duurde alleen even voor we de brug over de Limpopo rivier konden nemen. Het is namelijk 1 auto breed en het stoplicht was kapot. Na 20 min konden we door rijden. Zuid-Afrika immigration duurde ook slechts 10 min. Dus alles ging lekker vlot.

Bij Baltimore moeten we afslaan. We waren beide verbaasd over de staat van de weg. Strak asfalt. Nou dat duurde dan ook niet lang of na 10 km ging het over in gravel, asfalt met potholes. Of eigenlijk 1 grote gaten kaas met wat asfalt. Langs deze weg liggen veel lodges en boederijen. Dus langs de afrastering zien we weer wild. 13 Giraffe, Impala, 10 Struisvogels, Bavianen, Vervet monkeys, Steenbokje, Kudu, jaaaaaa Sabelantilope en Blesbokken. Via Marken, Vianen, Groesbeek, Overyssel en Moerdijk bereiken we Izintaba. Een private game reserve zonder gevaarlijk wild. Dus je kan hier vrij lopen tussen de dieren. We checken in en krijgen de Bushbock cottage. Een mooie grote boma, buiten picknick tafel. Binnen 2 badkamers, 2 slaapkamers een keuken en een huiskamer. Hier vermaken we ons wel de komende 2 nachten.

Om 18 uur word ons avond eten gebracht. We hebben inmiddels ook al de auto flink opgeruimd en gedaan. Morgen alles maar weer beetje inpakken.

Stipt om 18 uur werd het eten gebracht door Nikki en Andrew. We krijgen stoofpotje van ossenstaart met salade en aardappel puree. Als toetje chocolade koek met slagroom. Dat was me toch lekker. Nu aan een koppie thee en koffie.
Net op tijd de koffie enz gezet want de stroom valt uit. Ik (Silvia) ben met me zaklampen op pad gegaan voor schorpioenen. Eerst vind ik een kikker. Daarna een klein schorpioentje. Ik loop richting zwembad en schrik me dood. Een grote rots schorpioen. De volgende ochtend hoorde ik dat je die zelfs kan oppakken. Die doen niks namelijk. Nou ik vind het prima van een afstandje whahaha. Bij de boma genieten we nog even van het onweer. Je hebt er bijna een las bril voor nodig.