Dag 22 Izintaba

28 oktober 2022 - Vaalwater, Zuid-Afrika

Om 3:30 uur onweert het nog steeds en de stroom is ook nog steeds weg. Om 6 uur ben ik al weer klaar wakker. Het weer is triest. Het heeft ook geregend. Om 8 uur word ons ontbijtje bezorgt. Dat zag er goed uit en zo smaakte het ook. Ook horen we een geluid van iets van we niet kunnen traceren. Later meer.

Na het ontbijt besluiten we toch het park te gaan verkennen. Het is groter dan we dachten. We nemen de 4x4 route. We snappen waarom. Iets met hoogte van je auto. Over alle keien en stenen zig zaggen we het reservaat door. We zien weinig wild. Het komt met bakken uit de hemel. Vervelend voor ons maar het land heeft het hard nodig. Bovendien is het koud!!!!! 15 graden.

In de middag relaxen we in het huisje. Weer dat rare geluid. Wtf wat is dat toch. Wat blijkt..... achter de openhaard zit een baby eekhoorn die ze moeder roept. Navraag gedaan bij de beheerder. Want ja wat nu??? Kijk maar of je ze naar buiten krijgt. Operatie eekhoorn is een feit. Eindelijk komt ze te voorschijn. Dus hop de deuren open. Rent ie naar de keuken. Wil de achter deur natuurlijk niet mee werken. Schiet ze weer achter de openhaard.

Wij gaan nog ff een middag ritje maken. Heb besjes voor hem/haar neergelegd, misschien heeft ie honger. Bij terugkomst blijkt dat ze gegeten heeft. Kijk komt ze weer. Peet bewapend met handdoek en ik met me trui. Je had het moeten zien. Missie trouwens mislukt.

Om 18 uur zouden ze ons diner brengen. Toen we weer geluiden horen. Wonen er gewoon 3 bushbaby's in ons huisje. We horen ze gister al maar konden niks vinden. Om 18:30 uur word het diner bezorgt. Smaakte weer perfect. Na het toetje valt de stroom weer uit. We stappen weer in de auto. Je mag in dit park ook zelfstandig s' avonds rijden. Helaas geen nacht dieren gezien. Maar wel honderden ogen van Impala's, Gnoes, Zebra's en Eland antilope.

Wat hebben we zoal deze dagen aangetroffen in dit park: Impala, Gnoe, Eland antilope 16x, Zebra, Blesbok 7x, Pumba, Vervet monkeys, 6 Giraffe, baby Eekhoorn in de openhaard, een Schilpad die Peter nog bijna plat reed (leek op een steen), de Hop en een Bee-eather.

1. Coen en Lia:
    28 oktober 2022
    Ah, jullie hebben je papa- en mamahart laten spreken 😊 En die vervet monkeys zien er wel grappig uit zeg. Veel plezier nog.