Dag 10 Okavango Delta

15 oktober 2022 - Okavango Delta, Botswana

Vanmorgen voor de wekker wakker want ze waren al druk bezig met koffie en thee zetten. Onze bush wasbak werd gevuld met vers warm water om ons op te frissen. Om 6 uur beginnen we aan een 3 uur durende wandeling. Helaas is het kwa dieren erg stil. Onze gids zei ook dat het wel heel erg stil is. We zien 1 olifant en 2 groepen gnoes. Wel veel vogels met hele lange namen. We hebben les gekregen in het het herkennen van voetsporen en de verschillende uitwerpselen. We zagen poot afdrukken van een Luipaard, Hyena, Honingdas, Wildcat en Olifanten. Ook het ontstaan van bepaalde landschappen. En de vele Hippo Highways. Bij terugkomst in het kamp gaan we aan de koffie. We zien wat vogels o.a de grootste ooienvaar, de Mariboe stork.

Om 10 uur kregen we een goede brunch. Scrambelt eggs. Worstjes, salade, beleg en overheerlijk vers gebakken brood wat nog warm was. Terwijl wij zitten te eten word het hele kamp weer ingepakt (en dat ging vrij vlot) en de Mokoro's weer vol gepropt. We varen om 11:30 uur terug naar het Mokoro station. Het is warm. Zeg maar hot. Zelfs de lokale bevolking heeft het over extreem warm. Het is rond de 38 graden en erg benauwd.

Bij aankomst in het hotel krijgen we een mooi chalet met super groot bed. Dat word weer wat, als we morgen weer in ons dak tentje liggen. Alle was doen we onder de douche. Er is hier wel een was mevrouw maar die is vrij. Dus geen was service. Oftewel TIA. This Is Africa. We gaan aan het zwembad even wat afkoelen. Maar dan ook echt afkoelen want het water is ijswater brrrrr. De rest van middag zitten we een beetje op de wifi met een koude klets. De prijzen zijn echt bizar. We dachten in een lodge zal het wel wat kosten. Nou 1,40 euro voor een cola is best te doen. Uiteindelijk moesten we 15 euro afrekenen voor 2 dg drinken. Cola, Fanta en water.
De komende dagen zijn wij in Nationale wild parken zoals Moremi, Savuti, Kwhai en Chobe, met veel wild. Dus komende 7 dg zijn we in de bush.

1. Rosette:
  3. Mariska:
    Mooi! Heerlijk genieten.
  4. Coen en Lia:
    16 oktober 2022
    Mooie avonturen en er komen er nog meer. Veel plezier in de komende wildparken.