Dag 2 Johannesburg naar Mokopane

7 oktober 2022 - Mokopane, Zuid-Afrika

Goed waar zal ik eens beginnen. Bij aankomst in het hotel op airport was er storing geweest. Ik zal jullie het complete verhaal besparen maar ons hotel was vol. Overgeboekt naar een ander. Als de taxi komt zegt ie: het tweede hotel is ook vol ik breng jullie naar het derde hotel. Kortom 3 uur later hadden we een kamer. Om half 4 konden we dus pas slapen.

De volgende ochtend zouden we om 8:30 uur worden opgehaald door Bushlore om onze auto op te halen. Die zou natuurlijk bij het verkeerde hotel staan. Onze reisorganisatie Khuduga geappt en die hebben geregeld dat ze ons op kwamen halen bij het goede hotel. Om 8:40 uur werden we opgehaald door Travis. Deze bracht ons naar ons huisje op wielen voor 3 weken. Een uitgebreide uitleg volgde. Een hoop info. En dat valt niet mee na 3 uurtje slaap. Want half zeven waren we al weer wakker.

We worstelen ons door het verkeer in Johannesburg en Pretoria en gaan in Mokapane eten bij ons favoriete restaurant de Ocean Basket. We eten niet heel veel aangezien de temperatuur hoog is (38gr) en we daar nog even aan moeten wennen. Daarna wat basic spullen gekocht voor deze reis. We zijn immers grotendeels zelf voorzienend. Aangezien we morgen de grens overgaan kunnen we nog niet alles kopen omdat niet alles de grens over mag.

Aangekomen op onze camping worden we hartelijk ontvangen en naar de kampeerplek gebracht. Midden in de natuur tussen de heuvels. De douche en wc is open. Oftewel sanitair "with a view". De douche word verwarmd doormiddel van een "donkey". Das een groot metalen vat met open vuur er onder. Maar we hebben eerst de auto ingeruimd voor het donker werd. Waarschijnlijk doe je dat nog 6x voordat alles naar je zin ligt. Nu denken we: waar zijn we in godsnaam aan begonnen. Maar ja, alles is nieuw en je vind vanzelf je weg er in. De tent enzo opzetten zal straks stukken sneller gaan. We maken gebruik van onze warme buiten douche bij zaklamp licht. Nu lekker bijslapen en morgen richting Botswana.

1. Rosette:
    Oké mooi stukje weer.
    Kusjes samen.
  2. Els:
    8 oktober 2022
    Zo blijft het wel spannend. Gaat vast wel lukken
  3. Mariska:
    8 oktober 2022
    Klinkt als een mooi avontuur wat komen gaat!
    Veel succes en lekker genieten.
  4. Merlien:
    8 oktober 2022
    Het genieten kan beginnen!
  5. Annelies:
    8 oktober 2022
    Het avontuur is al begonnen. Slaapse en geniet van jullie reis🙋‍♀️😄
  6. Edje:
    🫣😲 Wat een verhaal. Veel succes 😬😃👍🏻👊🏻
  7. Marion:
    8 oktober 2022
    Lol. 3 hotels...Welcome to Africa !!
  8. Coen en Lia:
    9 oktober 2022
    Pff wat een start maar ja het his ook een onderdeel van het avontuur.
  9. Bobco:
    10 oktober 2022
    "Nu denken we: waar zijn we in godsnaam aan begonnen".
    Koester dit soort momenten.
    Jullie zullen er vaak aan terugdenken. Geniet er nu van.
    Voor je het weet zijn jullie weer terug in onze 'overstressed maatschappij' waar een
    lege telefoon al een probleem is.
    Wij hebben soortgelijke ervaringen in Ecuador en Peru en denken er nog vaak met
    plezier aan terug.
  10. Joke: