Dag 3 San Jose - Tortuguero

2 februari 2020 - Tortuguero, Costa Rica

En toen ging de wekker om 4:45 uur. We zouden om 5:45 worden op gehaald. Dat houd in op costa ricaanse tijd: 6:15 uur. Dit komt doordat er die dag gestemd mag worden in het land dus het was iets drukker op de weg. Hup de bus in. Verder op in San Jose overgestapt op een grote touringcar. Een ritje van 1.5 uur.

We moeten dwars door de bergketen en op 1600 meter hoogte zagen we niks meer. Vol in de mist. Aangekomen in Guapiles gaan we ontbijten. Daarna weer de bus in voor 1.5 uur om bij de haven te komen. Nou ja haven. Opstapplaats voor alle toeristen die naar Tortuguero gaan.  (lees mierenhoop van sjouwende toeristen met koffers)

In de bus werd ons al uitgelegt dat je nooit de vraag moet stellen of het gaat regenen. Maar je vraagt: wanneer gaat het regenen en vooral hoeveel. We moeten een uurtje varen naar onze lodge.

20200202_112352

Na 15 min breekt de hemel dan ook volledig open. Vanmiddag paar keer over het resort gelopen en verschillende vogels gezien. Onderweg naar de lodge al krokodillen, green basiliek en de iguana's gespot.

We besluiten niet naar het dorp te gaan deze middag maar lekker een drankje op het terras te doen.
De temperatuur is ondanks de regen wel goed. 28 graden. Maar de luchtvochtigheid is 96%.

Vanmiddag heb ik ook meerdere malen de bleu morpho gezien. Dat is een fel blauwe vlinder. Het blauw is alleen te zien als zijn vleugels open zijn.
Ook de toekans hebben zich nog even laten zien.

Om 19 uur gaan we met eten en dan lekker naar bedje. Morgen ochtend om 530 extra boot tochtje geboekt. Dan ontbijten en weer een boot tochtje. En hopen op droog weer. 😁

1. Wendy:
    Ziet er geweldig uit