Dag 4 Khama Rhino Sanctuary

13 oktober 2022 - Khama Rhino Sanctuary, Botswana

Om 5 uur gewekt door me favoriete vogel. The go-away bird. En ja hij heet echt zo. Z'n geluid klinkt als een deur scharnier die wel wat WD40 kan gebruiken. Het inklappen van de tent gaat steeds soepeler. Na een yoghurtje zijn we gaan rijden over het reservaat. De auto heeft het zwaar. Het is mul en diep zand. Maar voorlopig gaat alles nog goed. Tijdens onze drive zien we de eerste beestjes: Steenbok, Gazelle, Impala, Zebra, Mongoose, Eekhoorn, Gnoe, Struisvogels met 2 jongen, Pumba's, Jakhals, 7x een Neushoorn en Hartebeest. Rond half 12 waren we weer op onze kampeerplek voor een ontbijtje. Lekker gebakken eieren met spek.

Om 3 uur zijn we weer op pad gegaan. Beetje vroeg maar aangezien het 36 graden is vonden we de auto met airco beter dan de buiten temperatuur. Omdat het zo warm was verwachten niet veel. Maar bij de eerste pan komen we het neushoorn met jong weer tegen. Zo gaaf. Ook de rest van de uurtjes veel gezien. Aan ons lijstje kunnen we de Bataleur, Eland antilope, Kori-trap en nog 6 neushoorns toevoegen. O.a de neushoorn waar ze hier zo trots op zijn. Deze heeft een hoorn van wel een meter lang. Echt bizar. Hij is alleen beetje onhandig gegroeid waardoor het eten maar net gaat. We vinden het echt een heel leuk park. Van dichte bush tot open vlaktes. Terug zijn we heerlijk gaan douchen. En hebben we de feesttent weer opgezet. We eten een lekkere lap vlees met salade. Tijdens het avondmaal worden we vergezeld door 2 impala's. Morgen vroeg dag. Willen om 6 uur vertrekken. Hebben een lange en zware dag naar ons nieuwe avontuur voor de boeg. De Kalahari desert. Daar verblijven we 3 nachten en zijn dus compleet van de radar.