Dag 9 Mokoro overnight trip

15 oktober 2022 - Okavango Delta, Botswana

Om 8 uur werden we opgehaald voor onze mokoro trip. Een auto vol met spullen stond voor ons klaar. Wij dachten: Hallo hoeveel man gaat ermee??? Nou we gaan het zien. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Normaal word je per boot vervoerd naar het Mokoro station maar ivm de lage waterstand is dat niet mogelijk. Dus gaan we per auto.

Bij aankomst blijkt deze tour echt decadent. We zijn met ze tweeën. En we hebben 4 man personeel!!!! 1 gids, 1 kok, en twee van alles wat. We hebben 2 mokoro's nodig om alle spullen te vervoeren. De derde was voor ons. We varen door het lage water van de Okavango Delta. De eerste olifanten zijn een feit. Na 2 uurtje varen komen aan bij een lagune. Deze ligt vol met nijlpaarden. Onder een boom genieten we van de lunch. Dan varen we naar ons kampeer eiland. Door het overige personeel is het kamp al opgebouwd. Tent staat. De "bar" staat klaar. Keuken in orde gemaakt en de bush wc staat er ook. We zitten op een schitterend plek waar koeien langs lopen en olifanten in de verte aan de horizon verschijnen. Het is extreem warm dus gaan om 14:30 allemaal even een powernapje doen.

Jammer genoeg is ons powernap niet gelukt. Veel te warm in de tent. Dus gaan we maar buiten zitten. Geen strakf hoor met dit uitzicht. We krijgen lekker een kan ijsthee om te drinken. Rond 16:30 gaan we een wandeling maken. De zon zit gelukkig achter de bewolking maar het is nogsteeds warm. We zien Gnoes, Antilopen, Red lechwe en een aantal olifanten. Op de achtergrond een concert van nijlpaarden. Zo lach wekkend.

Om 18:30 uur komen we aan in het kamp. Er is heerlijk gekookt. Kip, beef, groenten en aardappelen. Hoe krijgen ze dat allemaal voor elkaar in de bush keukentje op hout. Als toetje cheese cake. Toen we klaar waren werd de douche in orde gemaakt. Met warm water. Nou warm..... heet water. Lekker gedoucht en ons bedje ingekropen. Morgen om 5:30 worden we gewekt door de familie. 3 van 4 staff leden zijn familie. Onze gids, ze verloofde en ze schoonvader van 76 jaar. Respect.

1. Pappa:
    15 oktober 2022