Otjiwarongo naar Okahandja

23 maart 2018 - Okahandja, Namibië

Vandaag een korte reisdag. 200 km. In Okahandja zijn we nog even gestopt voor souvenirs voor onze reis muur thuis. Toen we wat dingen hadden uitgezocht vroegen we naar de prijs. Waarop Peter zegt: Sorry ik wil alleen deze dingen niet je hele winkeltje. En daar begon het afdingen. Succes. Ik kan daar heel slecht tegen dus ik loop weg. In onze laatste lodge waren we wederom de enigste gasten. Dus ze zeiden doe of je thuis bent. Waarop Peter nog zegt: Weet je het zeker hihi. Nou dat voelde ook zo. Ondanks dat we de enige gast waren waren alle zit hoekjes voorzien van kussens. Waarop wij vroegen waarom?? want we zijn de enige gasten. Weet je wat het antwoord was: Ja maar wij weten toch niet waar je wilt gaan zitten. Eerst hebben we lekker bij zwembad gezeten en gezwommen, voordat het begon te regenen en onweren. Daarna om 4 uur onze laatste game drive gedaan. We hebben de giraffe, blesbok, springbok,impala, mangoose, arend, grote groep oryxen en een flinke groep eland antilopen gezien. Ook de bavianen nog voorbij zien komen. We hadden ook nog grote zwammen meegenomen die groeien aan de termieten heuvels. Deze zijn zo groot als je gezicht en groeien in 1 dag. Helaas was de kok er niet tevreden mee want ze vond hem al te oud. Onze kokkin, was trouwens een grote donkere dame, waar je geen ruzie mee wilde hebben..... maar ze was zo lief!! In de avond heerlijk gegeten. Springbok. Die hadden we nog niet gehad. Ook heerlijk. En de kok nog even vriendelijk bedankt voor het heerlijke avondmaal. De eetkamer was volledig aangekleed en iedere kaars brandden. Zelf de wijnkelder was voorzien van kaarslicht. En dat allemaal voor 2 gasten. Ook de 3 verschillende haardvuren waren aangestoken. Eigenlijk wilde we naar bed maar zijn toch maar even bij het vuur gaan zitten. Aangekomen in de slaapkamer was de klamboe dicht gemaakt. Waren de kaarsjes aangestoken en er lag een verhaaltje voor het slapen gaan op bed.