Dag 8 de Alphine Coaster

30 mei 2022 - Imst, Oostenrijk

Vandaag moeten naar Imst. 11 km voor onze aankomst stonden we in de file voor een 10km lange tunnel. 200 meter voor onze neus werd hij compleet afgesloten. Hebben wij weer. Maar gelukkig na 5 min ging hij weer open. In Imste bevind zich de Alphine Coaster. Een zomer rodelbaan van 3.5 km lang. Ondanks dat me moeder haar bedenkingen had is ze toch mee gegaan. Eerst met de gondelbaan naar boven. Het was prachtig weer. Droog en een zonnetje. Dus hop vol gas naar beneden. Dus ik dacht duurt wel ff voor me ma beneden is. Nou........ ze ging als een trein en baalde dat ze soms moest remmen. Je kan een topsnelheid van 40 km bereiken.

IMG-20220530-WA0003

Eenmaal beneden zegt me vader: ik wil nog wel een keertje. Ga je mee. Dus ja daar zeg ik geen nee tegen. Hoor ik me moeder: ja hallo ik wil ook nog een keer hoor. Peter is aan de koffie gegaan en wij zijn weer naar boven vertrokken. Achteraf een goede beslissing van Peter. Toen we boven kwamen was het 8 graden, werd het donker en eer we naar beneden konden kwam er toch een bui naar beneden met hagel. Toen we beneden kwamen waren we verzopen tot op onze onderbroek.

IMG-20220530-WA0005

Dus Peter lachte zich kapot. Ook door de kassa dame werden we hard uitgelachen. In de wc's geprobeert ons enigzins te drogen maar helaas dat was stille hoop.

20220530_120125

Dus zaknat en doorweekt aan de koffie en chocolademelk gegaan.

20220530_120935.

Helaas werd het weer niet meer beter dus zijn we terug naar ons appartement gereden. Lekker boodschappen gedaan voor het avond eten en een loei hete douche genomen.

P.s helaas krijg ik de filmpjes niet geupload

1. Pappa:
    30 mei 2022
    Geweldig was weer een belevenis de Rodelbaan de 2 de keer wel iets minder met de regenbui maar dat neem niet weg dat het leuk was.
  2. Edje:
    31 mei 2022
    Hahaha. Wat een mooi verhaal. En slimme Peter..... Hij heeft niet voor niets een binnen baan 😀. Ik snap hem wel. Van nat haar krijgt ie 'dooie puntjes' 😬😃🇦🇹.