Dag 5 Tortuguero - Sarapiqui

4 februari 2020 - La Virgen, Costa Rica

Vandaag hoefden we er niet vroeg uit. Dus half zes klaar wakker 🤣. Op ons gemak ontbeten met 2 andere Nederlanders. Verder geen Hollander te bekennen. Heerlijk. Om 9 uur vertrokken we met 2 boten (1 voor de koffers en 1 voor de toeristen) weer naar de haven van Pavona.

20200204_093834

Daar aangekomen weer in de bus gestapt die ons terug bracht naar Guapiles. Daar ging we lunchen. En wat hangt er voor onze bus aan de elektriciteit kabels. Juist een luiaard. Helaas geen foto kunnen maken omdat hij zich "snel" verstopte achter een blad van een boom.

Na de lunch opgehaald door een busje die ons bij de auto bracht. We hebben een Suzuki Vitara. Na het nodige papier werk en controleronde langs de auto, reden wij in een uurtje naar Sarapique.

Aangekomen in de lodge wachte er een vervelende mededeling. Ze hadden boekings fout gemaakt. 🤬 Het leuke er aan is, dat Peter, bij enige irritatie, dan ineens nog beter Engels kan praten 🤣. Om een heeeeel lang verhaal kort te maken: we slapen hier 2 nachten inplaats van 3. De derde nacht moeten naar een lodge 5 km terug. De Salva Verde lodge. Maar natuurlijk niet zomaar akkoord. Morgen mogen we gratis drinken aan de bar. En we krijgen in het andere hotel een gratis diner. Ook worden onze koffers per taxi naar de andere lodge gebracht. Dit omdat wij die dag heel de dag weg zijn en ik niet de bagage in de auto willen achter laten.

In de avond hebben we heerlijk gegeten bij de plaatselijke "Soda el kora". Voor 15 euro goed gegeten met drinken erbij.

20200204_173041

Bij de receptie wonen 22 Langneus vleermuizen. Zo leuk!!

20200204_153255

Morgen weer een dag. Dan hebben we een chocholade tour bij de buren. En kunnen we rond lopen in het reservaat.

1. Anka:
    5 februari 2020
    Haha wat leuk weer een luiaard . Gelukkig is het boekingsprobleem door Peter goed opgelost 😜😜😜😜. Wij hebben toendertijd ook vaak in dat soort restaurantjes gegeten , kost niks en goed eten . Wat leuk die vleermuizen 😻😻😻. Zou zo zin hebben om terug te gaan als ik dit zolees .
  2. Wendy:
    5 februari 2020
    Die boekingen weten wat maar je komt er weer mooi uit. 😂
    En weer luiaards zijn zo leuk.
  3. Els:
    5 februari 2020
    Toch leuk dat Peter zijn Engels nog even goed kan oefenen. Toch weer goed geregeld met een gratis diner. En wie weet een hele fijne lodge
  4. Gerard.:
    5 februari 2020
    In China worden vleermuizen gegeten, vaak vanuit een oud bijgeloof dat dat geluk brengt. Hoe is dat in Costa-Rica?
  5. Silvia van ark:
    5 februari 2020
    Geen idee. Heb ik geen antwoord op.
  6. Mariska:
    5 februari 2020
    Jammer van de boekingsfout, maar fijn dat het goed is opgelost. En wie weet is andere lodge wel lekker luxe!
  7. Annelies:
    5 februari 2020
    Wat een gave reis maken jullie weer, en zo leuk om te volgen😀
  8. Maaike:
    5 februari 2020
    Zolang je maar wel in je treintje mag slapen...
  9. Silvia van ark:
    Whahahahahahaha