Dag 6 Tirimbina reservaat.

5 februari 2020 - La Virgen, Costa Rica

De jetlag houd mij aardig bezig. Om 2:30 was ik ( Silvia ) al weer wakker. Toch weer in slaap gevallen totdat ik om 5:30 gewekt werd door de brul apen. Aangezien het geluid van 3 km ver kan komen ben ik lekker blijven liggen. Na het ontbijt een wandelingetje gemaakt door de tuin. En we vonden 5 brul apen waarvan 1 met jong. 😍.

Om 10 uur chocolade tour in het Tirimbina reservaat. De buren, dus de dus auto mag op de parkeerplaats blijven.
Het duurt 20 min voor we op de chocolade plantage zijn. Om in het reservaat te komen moet je over de langste ( 260 meter ) hangbrug van Costa Rica lopen. Na een hoop gewiebel en zee benen het reservaat bereikt.

Direct een mooie vogel gespot.

De tour was intressant. Van chocolade vrucht tot bonbons. En alle facetten mogen proeven en zien. De vrucht was verbazend lekker. Lijkt kwa smaak op een lychee.

Na de tour zelf nog gewandelt door het reservaat. Foto's maken is leuk maar je krijgt het nooit zo zien zoals je het in real-time beleefd. Onderweg nog een iguana, slang (hij was te snel voor de foto ) wat vogels, rode kikkers en een agouti (volgens Peter een grote cavia). Ook een wandelende tak kwamen we tegen.

We namen de wandeling naar de grote Ceibo boom. Bizar zo groot. En dan alles wat er omheen groeit.

20200205_125341

Na 3 uur lopen waren we gesloopt en zijn we terug gegaan naar de lodge. Daar werden we direct aangesproken door de reserverings manager en ze maakte nogmaals 1000x excuses. Met een goed gesprek en respect er samen uitgekomen. Dus niet alleen morgen maar ook vandaag krijgen we gratis diner en we mochten een drankje bij de bar halen. Ook belde de reisorganisatie nog, want ze hadden contact opgenomen met het hotel. Ze hadden vanuit NL gehoord van de omboeking (dank Quetzal travel/Marjan😊) en wilde weten of netjes waren geholpen en alles naar tevredenheid was afgehandeld. Maar we zijn super blij met alle mogelijkheden en hulp die ons is aangeboden!!

Daarna lekker even wezen zwemmen. Een de Green Baseliek kwam ook nog ff kijken. Ook nog ff vrienden gemaakt met de hond van de lodge. Tot nu toe valt me op dat ook de straat honden hier goed worden behandelt.

Morgen om 7 uur ontbijten en naar de Catarata Del Torro en de Bleu Falls.

1. Wendy:
  4. Annelies:
    Wauhhhhh
  5. Coen en Lia:
    6 februari 2020
    Prachtig en zo kwam het toch allemaal goed. Ook dit hoort bij reizen en maakt ook mooi.
  6. Silvia van ark:
    7 februari 2020