The day before: Frustratie

9 mei 2024 - Zoetermeer, Nederland

We vliegen morgen met Transavia. Niet onze favoriet maar het is zo. De handbagage regels zijn aangepast. Dat wisten we. Geen probleem. Dus 3 kleine tasjes boord en 1x 20 kilo in het ruim. Wat blijkt nou.... onze kipling tassen die de hele wereld over reizen zijn te groot. 5 cm om precies te zijn. Contact opgenomen met Transavia. Tas is idd te groot dus het is een risico dat de tas geweigert word. Dus nu zit alles in 3!!! kleine koffertjes. Nou hadden we 17.5 kilo. Je zou zeggen dat is mooi want je mocht 20 kilo meenemen. Nou...... verrassing als het in 3 koffertjes zit dan kom je dus er boven. Dus ik 15 kilo extra bijgeboekt. Dat is het minimale wat je moet afnemen. 80 euro armer.

Dus even in het kort. Een kipling tas die 5 cm te groot is en 17 kilo weegt mag niet mee. Maar je mag wel 5!!! kleine koffertjes meenemen met een totaal gewicht van 20 kilo. Nou ons snappertje snapt het niet meer.

Als Transavia morgen nog iets te zeuren heeft dan breekt de hel los

1. Annelies:
    9 mei 2024
    Ze verzinnen elke keer weer iets om geld te verdienen! Maar geniet van je vakantie!
  2. Johan Pieters:
    9 mei 2024
    Fijne vakantie! Die bagage, daar maken ze tegenwoordig wel een heel ding van, vooral Europa overigens. In het Midden Oosten nauwelijks problemen… geniet ervan !
  3. Elly:
    9 mei 2024
    Wat fijn al die regeltjes.. om gek van te worden! Maar des al niet te plus.. jullie gaan genieten van een heerlijke vakantie.. en wij ook een beetje! Veel plezier lieve schatjes ♥️😘

Jouw reactie