Cape Cross Seal Reserve

11 maart 2018 - Cape Cross, Namibië

Vandaag was het een vrije dag in Swakopmund. We zijn 120 km noordelijker gereden om de grootste pelsrobben kolonie van Afrika te zien. Rond de 80.000 stuks. Dit komt doordat de mannetjes al weer weg zijn en de eerste kleine robben al weer groot genoeg zijn om zelf op pad te gaan. De rit er naar toe was recht toe recht aan over zoutwegen. De stank van de pelsrobben viel ons 100% mee. Lang leve de wind die richting zee stond. Op de parkeerplaats lagen de eerst al te wachten. Bij de kust wisten we niet wat we zagen. Het krioelde er van de pelsrobben. Vrouwtjes en baby's. Het geluid was ook leuk. Overal waren ze ruzie aan zoeken. Peter kwam nog een meter van de grond want achter hem maakte er in eens 1 geluid. :-) Even later moest hij nog even rennen want de pelsrob vond dat hij in de weg stond. Op de terug weg nog een jakhals gezien en hem kunnen fotograferen. Ook stonden er veel "stalletjes" met zoutsculpturen langs de weg. Deze kon je "kopen", want er stond een potje met geld ernaast. Geen mens in de wijde omgeving te bekennen. Even later nog bij de vissers wezen kijken maar helaas niks gevangen. Ja zeewier een kilo of 10. Daarna boodschappen gedaan voor de rest van onze reis. Ook vanavond weer heerlijk gegeten bij de Ocean Basket. Wel heerlijk onze kleding kunnen laten wassen, alles weer fris en fruitig.

1. Rosette:
    12 maart 2018
    Fantastische weer. Knuffel
  2. Cor van ark:
    12 maart 2018
    ik zeg goed bezig hoor xxx