Windhoek richting Sesriem

8 maart 2018 - Sesriem, Namibië

Na vandaag alle reis benodigdheden ontvangen te hebben en de auto zijn we op weg gegaan richting de Namib dessert. Al moesten we eerst even verwerken want een mega grote auto we hebben. Een Toyota Hillux. Eerst boodschappen gedaan bij de spar. Klein detail, vanuit de auto kon Peter niet bij de kaartjes-automaat....iets met lengte!! Bij het uitrijden, netjes geholpen door de beveiliging, om kaartje wel in automaat te stoppen. Tot Rehoboth was de weg goed te doen. Daarna werden we verwend met zeer slechte gravel wegen. Me linker oog zit inmiddels in me rechter kleine teen getrild. En tot overmaat van ramp hebben we onze eerste lekker band. Ach kan gebeuren verwisselen maar. In de volle zon bij 32 graden. Alleen jammer dat onze krik stok was gebroken en we dus niet zelf de band konden verwisselen. Sta je dan in the middle of fucking nowhere. In geen velde of wegen mensen te bekennen. En uiteraard geen telefonische bereik. We stonden te wachten in de hoop iemand te zien. Na 15 min hoorde we stemmen. Peter is die kant op gelopen en ik ben bij de auto gebleven. Gelukkig kwamen er na 30 min belgen langs die ons wel even konden helpen. Maar intussen had Peter de stemmen gevonden en kwamen met 3 man sterk ons helpen. We zijn deze mensen erg dankbaar en wilde hun er ook voor betalen maar dat wilde hij absoluut niet hebben. 22 km verderop konden we onze band laten maken en ze gelijk weer omwisselen. Maar 22 km is nog best een eind als je weet dat je geen reserve band meer hebt. Maar goed dat gaat geld kosten. Althans dachten we. Wel 10 hele euro's waren we kwijt. De lodge waar we slapen is echt super. Heel vriendelijk ontvangen met een welkoms drankje en een ijskoude verfrissend handdoek. Ook hebben ze ons krikstok gemaakt. Daarna naar ons huisje gebracht met prachtig uitzicht over de woestijn. Straks lekker eten en slapen met de gordijnen open. Zonde om ze dicht te doen. De wekker staat vroeg. Om 5:45 uur aan de koffie. Daar krijgen we een ontbijt pakket mee want om 6:45 moeten we bij de gate van de Sossusvlei zijn.

1. Joke:
    Heel veel plezier.
  2. Els:
    8 maart 2018
    Jullie gaan zeker genieten van de duinen. Wel even naar boven klimmen ( je kan naar beneden glijden!)
  3. Annelies:
    8 maart 2018
    Heel veel plezier en ik ga jullie volgen !
  4. Jan:
    leuk mensen
    kun je lekker duinsurfen

veel plezier
  5. Cor van ark:
    9 maart 2018
    Goed bezig schatjes , ik hoop nu geen lekke band meer , en nog veel plezier daar 💋💋💋😘😘👍 van pappa