Dag 1 Amsterdam - Catania

7 oktober 2021 - Catania, Italië

En daar ging de wekker om 3 uur!!!! Toch geen tijdstip. Maar goed 3:45 stond taxi papa voor de deur. Na een bakkie koffie zijn we vertrokken naar Schiphol. 1 voordeel geen file's. We vertrekken keurig op tijd. Ondanks dat we met transvertragia vliegen.

20211007_052135

De veiligheid instructies aan boord zijn we inmiddels mee bekend. Toch was hij corona proef aangepast: valt de druk in de cabine weg pak dan het zuurstof masker wat uit het plafond valt. Vergeet niet eerst u mondkapje af te doen 🤣🤣🤣. Tijdens onze landing hadden we een mooi zicht op Catania en de Etna vulkaan.

20211007_093507

Deze is overigens 21 sept nog uitgebarsten en heeft flink wat troep achter gelaten.

20211007_144826

We hebben snel onze koffer. Maaaaaaar dan moet er helaas nog een wattenstaafje in je neus. Gevaccineerd of niet je moet een sneltest doen. Na 15 min staan we geslaagd en al buiten. Nu op zoek naar de huurauto. En we hebben onze knal blauwe Opel Corsa gevonden. Een echte italiaanse. Vol met krassen en deuken.

20211007_111218

Gelukkig is onze B&B in een 19de eeuws gebouw niet ver van het vliegveld. Maar het drukke en asociale verkeer hier vraagt wel al je aandacht in de stad. Gelukkig had ik de B&B al op gezocht via Google Earth anders waren we er 20 x langs gereden. Nu ook maar dat was omdat we de auto niet kwijt konden. Uiteindelijk gaatje gevonden en hem erin gevouwen. Na het inchecken ( binnen komen via een grote stalen deur a la ford Nox) de auto naar de bewaakte parkeer garage gebracht. Wel je autosleutel achter laten want dan kunnen ze er meer kwijt.

20211007_124920

Daarna lekker de stad. Man man dat zijn we niet meer gewend na onze voorgaande reizen. Maar ook wel weer eens leuk. Lekker aan de wandel geweest (10km) en veel kerkjes bezocht. Daar struikel je over.

20211007_155511

De vismarkt was al opgeruimd maar we hebben heerlijk tonijn en calamari gegeten op het grote plein om de hoek.

20211007_135818

Ook hebben wij 1 van de grootste Benedictijnse klooster van europa bezocht. Tegenwoordig zit hier een universiteit die je vrij kan bezichtigen.

20211007_14460920211007_152113

Na deze lange dag gestrand op het terras met leuke prijsjes.

20211007_16495820211007_134441

Maar na zo'n lange dag en veel wandelen (10km) een Pina colada bestelt. Nou ik voel hem hoor. Niet de beste actie als je nog bergop naar je B&B moet. De rest van de avond doen we niks. Lekker luieren en morgen ontbijt op bed. Lang leve Mister Covid.

Oh ja hier in de stad heb je veel elektrice scooter. Maar bij sommige moet je wel mee trappen. 🤣 Een soort van grote fiets zeg maar. Heeeeel raar gezicht.

1. Coen en Lia:
    7 oktober 2021
    Haha mondkapje af als het zuurstofmasker uit het plafond komt. Hoe bedenken ze het hè. Waren de Portugezen bij ons vergeten te vertellen. Dus toch een goede uitleg bij Transavia.
    Jullie zijn meteen goed begonnen. Veel plezier en wij reizen vanaf de bank mee. Laat de verhalen en foto's maar komen.
  2. Gerard.:
  4. Jolanda:
    Lekker genieten samen 😘
  5. Annelies:
    7 oktober 2021
    Ziet er erg leuk uit. Veel plezier🙋‍♀️🍀
  6. Christine en Donya:
    Goed bezig lieverds👍
  7. Jolanda:
    🤣😅
  8. Kaat Rietdijk:
    8 oktober 2021
    Het is inderdaad echt want anders dan jullie andere reizen maar vast niet minder leuk.. Veel erger daar.
  9. Joke:
    8 oktober 2021
    Mooie foto's, en ja de drankjes zijn inderdaad heel goedkoop
  10. Rob Wisse:
    Lekker genieten schatjes.
    Dit keer de grote boze staf in plaats van het uitgestrekte Afrikaanse land.
    ♥️🥰♥️