Dag 8 La Virgen naar Boca Tapada.

7 februari 2020 - Boca Tapada, Costa Rica

Wederom vroeg wakker. Dit keer uit mezelf en niet de familie brulaap. Dus vroeg ff aan de wandel. M'n derde soort toekan gevonden.

Een grote apen familie had overduidelijk ruzie. Maar door de dauw moeilijk te zien. Net als de grote roofvogel. Wel nog wat kleiner grut gezien.

Omdat onze reis naar Boca tapada niet zo lang zou duren besloten we iets terug te rijden en Frogs Heaven te bezoeken.

The red eyed tree frog:

20200207_180101

Om 12 uur vertrokken we weer. Bij de plaatstelijk bakkerij nog gestopt voor een broodje. Wij weinig Spaans, zij geen Engels maar we zijn er uitgekomen. Op de rekenmachine word het bedrag in collones getoont. Na een uurtje rijden hield het asfalt op. We kijken elkaar aan en denken: lijkt wel een rivier bedding waar we in rijden. Maar alle navigatie systemen        (3 stuks) gaven deze route, dus moet kloppen. Onderweg nog gestopt bij de zeer plaatselijk supermarkt. Nou ja een winkeltje in iemand zijn woonkamer. We bereikten uit eindelijk Maqeunqeu Eco lodge. We parkeren de auto. Wij en de bagage worden met bootje naar de overkant gevaren. De lodge ligt namelijk aan de andere kant van de rivier. Gelukkig wordt de bagage naar onze boomhut gebracht. Want ja, daar slapen wij in de komende twee nachten.

De receptie is 300 meter lopen. Volle zon en bloedje heet. tel daarbij de protesterende benen naar de wandeling van gisteren bij op en we denken (het was toch maar 300 meter???  Na een koude doek en een cocosnoot worden we naar onze boomhut gebracht. Mijn god waar gaan we helemaal heen. We hebben threehouse Jaguar. Die ligt het verste weg. 🤣🤣🤣.  En na 10 min wandelen kunnen we hem eindelijk zien.

20200207_16503420200207_145025

20200207_145100

Terwijl we op de bagage wachten zie ik gelijk 6 vleermuizen die wonen onder ons afdak. 😍

De weg die wij hebben afgelegd. moet ook belopen worden door de man die onze bagage heeft. En dan ook nog al die trappen op. Nou zo gezegd zo gedaan. Alle twee de tassen, met een totaal gewicht van 30 kilo op ze schouder en in 1x naar boven. 💪

Ivm met de bloedhitte even een douche gepakt. De buiten douch wel te verstaan. Leuk hoor zo tussen de apen en op 15 meter hoogte. Peter dacht daar iets anders over en stond heel snel onder de binnen douche. Iets met hoogtevrees

Om 4 uur zijn we op ons gemak naar het restaurant gelopen. Onderweg al weer veel moois gezien:

20200207_175907

coati's cq witsnuitneusbeer

Na het eten moeten wij weer terug het regenwoud in naar onze boomhut. Er zijn een aantal regels: verplicht dichte schoenen. Dit in verband met slangen en mieren. Lange broek en lange mauwen. Niet verplicht wel een advies ivm muggen. En een goede zaklamp. Want niks is verlicht.

We hebben in de boomhut geen gordijnen of ramen. Dus morgen vroeg wakker. Maar we hoeven niks dus kunnen lekker vanuit ons bed, zien hoe moeder natuur ontwaakt.

1. Jeanine:
    8 februari 2020
    Wat mooi om wakker te worden in de boomhut. Wat een uitzicht. Heerlijk wakker worden,zo. Geniet ervan
  2. Anka:
    8 februari 2020
    Wat een mooi verblijf zeg zo bovenin tussen de beesten. En leuk die vleermuizen , Costa Rica is echt het land van mooie natuur en heeeeel veel verschillende soorten vogels. Toen wij er waren heb ik daar speciaal een vogelboek gekocht met vogels die daar voorkomen , heb ik veel aan gehad . Nou genieten maar weer 👐👐👐👐
  3. Coen en Lia:
    8 februari 2020
    Wat een geweldige overnachtingsplek. Die staat op mijn list haha. En wat een mooie foto's van het wildlife. Dat moet echt kicken zijn. Die jungle-beleving is toch geweldig. Wij houden ervan. Geniet er ook van.
  4. Annelies:
    Geweldig😀
  5. Mariska:
    8 februari 2020
    Super in een boomhut! En die kleine kikkertjes zijn echt gaaf!
    Geniet er goed van daar!
  6. Maaike:
    8 februari 2020
    Ohhh die foto van die red eyed tree frog 🥰🥰🥰
    Super gaaf. Hopelijk heeft Peet ook beetje geslapen met de hoogtevrees
  7. Silvia van ark:
    8 februari 2020
    Heerlijk geslapen!! Alleen vind Peter buitendouchen op 15mtr hoogte niet echt geinig....😓
  8. Wendy:
    8 februari 2020
    Ohh geen gordijnen wel een dingetje met al dat vliegende gedierte daar, voor de rest ziet de omgeving en de hut er geweldig uit.
  9. Silvia van ark:
    Het "raam" is 1 grote hor
  10. Wendy:
    8 februari 2020
    Ooohhhh beterr zag een soort Hitchcock film langskomen😂
  11. Silvia van ark:
    8 februari 2020
    Whaha, dat valt gekukkig mee. Qua geluid lijkt het er wel op trouwens......
    Gr Peter
  12. Rosette:
    9 februari 2020
    Geweldig al die dieren die je ziet zeg.
    Wordt flink fotoboek

Genietse en knuffel allebei