Dag 6 Central Kalahari

13 oktober 2022 - Central Kalahari Game Reserve, Botswana

Gisteren lagen we om 20:30 in bed. Je zal wel denken waarom???? Ten eerste is het donker. Ten tweede om 5:15 uur maakt de familie vogel je wakker. Het geluid die de ochtend in luid.

We beginnen met een game drive door Deception Valley. Onze dag kan niet meer stuk. We zien 2 honingdassen. Moeilijk te spotten dus dit was onze eerste keer. Wauw. We rijden 2.5 uur in de ronte. We rijden terug naar de campsite voor een ontbijt. We besluiten eieren te koken. Ook voor morgen ochtend gelijk want we kunnen tussendoor de auto niet uit. Het water bewaren we voor de thee en koffie in de avond.

We pakken de boel weer in en vertrekken naar de Sunday waterhole. Hier zijn Oryxen en Thomson gazelle's. Toen we aankwamen waren er meer mensen. Een fransman maakt ons met handgebaren duidelijk dat we stil moesten zijn. Ja DUH!!! Vervolgens komt er een Duitser aan en die zet ze auto niet bepaalt netjes neer. Gaan ze naast de auto toch staan bek vechten. Man man doe normaal. De waterhole word ook bezocht door diverse grote roofvogels. Via de Leopard pan vertrekken we naar Passarge Valley. Bij de eerste campsite even gaan plassen. En wat denk je? Nederlanders hihi. Na een plasje en een gesprek door gereden naar onze campsite. Deze ligt naast die van hun. Nou ja 15 km verderop. We maken de bucket shower in orde en ik maak alvast de salade voor vanavond. Daarna dus ff heerlijk douchen. Het heeft bijna geen nut want na 5 min zweet je alweer volop. We pakken de auto weer in en gaan nog rondje langs de campsite. Helaas spotten we geen bijzonder wild. Maar we zien genoeg. De lijst met dieren die we gezien hebben volgt later in blog. Bij terug komt de tent weer opgezet en het ff gefilmpt. Het duurt 8:33 min om alles gereed te maken voor de nacht. We gaan nu lekker koken en weer vuurtje stoken. Morgen weer een dag.

P.s in dit gebied lopen veel korhanen. Wij noemen ze commentaar kippen. Prachtig beestjes maar jeetje wat komt daar een geluid uit. Bovendien is er nu geen maan te bekennen dus het is aarde donker. Deze kwam even later wel te voorschijn. Een grote rode gloed verschijnt aan de hemel.