Dag trip Pafuri.

8 oktober 2023 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Man man man wat was het warm in de safari tent vannacht. Ondanks dat sliepen we snel. Ergens in de nacht was ik klaar wakker. Ik (sil) dacht eindelijk een goed geslapen te hebben. Was het pas 22:33 uur 😡. We waren beide voor de wekker wakker. 4:50 uur. Aangekleed, water voor de thermosfles gekookt en onze koeltas gevuld. Peter was de koelelementen van huis vergeten, maar ook creatief genoeg om flessen met water te vullen, in te vriezen en deze dus als koelelement te gebruiken..... en het werkt perfect.

Om 5:30 uur verlaten we het kamp. We rijden de weg naar de Klopperfontein dam. We komen een groep van 12 Giraffes tegen. Bij de dam een Hippo, impala's en Waterbokken. De weg zit zo vol ribbels dat ons dashboard kastje er van open schiet 🤣.  We rijden de hoofdweg af naar de Nyala drive. Bizar hoe het landschap veranderd. Halverwege hebben we een road block. Mnr olifant midden op de weg. Bij de brug over de Luvuvu rivier stappen we uit voor een kleine pauze. 3 Buffels en wat krokodillen. Verders alleen prachtig uitzicht. Via de Pafuri Picnic Site, voor een bakkie, rijden we door naar Crocs corner. Onderweg zien we de Visarend, Kroonarend en veel mongoosjes. Ook zien we diverse soorten bee-eathers.

Onze mond valt open van verbazing bij aankomst Crocs Corner. Dit is een drie landen punt. Zuid Afrika, Zimbabwe en Mozambique. Hier stonden wij 4,5 jaar geleden ook. Alleen toen was de rivier helemaal vol met stromend water. Nu enkel een plasje met een grote groep hippo's en krokodillen. Op de kant een dode buffel. We rijden terug via de hoofdweg. Hier komen we de familie struisvogel tegen met ongeveer 10 jongen. Even verderop een lucht die de auto binnenkomt. Ieuwwww. Bij een droog staand poeltje ligt een dode buffel. Gezien ze houding was hij vast komen te zitten en kon hij er niet meer uit. We besluiten even naar de tent te gaan en wat te gaan drinken. We worden verwelkomt door de vervet aapjes met jonkies. Ook zitten er een aantal aapjes voor het raam bij het restaurant. Vandaag 34 graden met veel wind.

De middag rit verloopt rustig. De buffels zijn nog bij de waterpoel. Ook de zebra's komen wat drinken. Tijdens het wachten wat "huiswerk" gedaan. We ontdekten dat we de steenbok, grijsbok en waarschijnlijk de zeldzame suni antilope hebben gezien. Sil was te traag met de camera en de struiken wonnen het dus.

Een giraf wil komen drinken maar die vind verstoppertje spelen achter een grote termieten heuvel veel leuker.

Vanavond eten we Zuid-Afrikaanse boeren worst. Morgen vervolgen we onze reis naar Shingwedzi.

1. Annelies:
    8 oktober 2023
    Geweldig wat een avontuur beleven jullie weer. En wat een dieren helemaal top🙋‍♀️
  2. Rosette:
    Heerlijk om te lezen. Knuffels
  3. Joke:
    8 oktober 2023
    Leuk om te lezen, jullie zien wel heel veel moois, welterusten voor straks 😴😘
  4. Anka:
    8 oktober 2023
    Wow wat een heerlijke dag met zoveel beesten echt genieten 😹😹😹😻😻😻
  5. Coen en Lia:
    8 oktober 2023
    Geweldig om al die dieren te spotten. Wat zullen jullie genieten.