Shindzela.

24 oktober 2023 - Timbavati Game Reserve, Zuid-Afrika

Om 3 uur beide wakker van de hyena's die zich even lieten horen. Om 5 uur zitten ze weer met ze drietjes bij de waterhole.

We starten met een nieuwe safari. We rijden richting de plaats waar de buffels en leeuwen gister waren. 4 auto's zoeken gedurende een uur. We vinden de leeuwen. Helaas is het niet gelukt om een buffel te vangen. Ze zijn erg mager en toe aan een goede maaltijd. Zo volgen nog steeds de buffels. Wij volgen hun 30 min lang. Dan word het warm en gaan ze in de schaduw liggen. Miss vanavond nog even kijken. Helaas kwam het bericht na 15 min dat de buffels de grens naar Kruger weer zijn over gestoken en er dus geen vervolg meer komt.

Ook vinden we de 3 neushoorns weer. 1 vrouwtje met 2 kleintjes. Het ene kleintje werd een tijd geleden alleen gespot zonder mama. Waarschijnlijk slachtoffer geworden van de stroperij. Dus deze mama heeft een andere jong onder haar hoede genomen. Om dit te zien is al mooi maar de verhalen er achter maken het nog specialer. Bij terugkomt ligt meneer hyena alweer de badderen in ze poeltje.

In de middag doen we niks. We vallen beide in slaap in de gemeenschappelijke ruimte. Het is vandaag 38 graden. Dat is geen humor.

Om 16 uur vertrekken we weer. Heerlijk die rij wind. We vinden wederom dezelfde twee hongerige leeuwen. Ze lagen nog steeds te pitten. We vinden een nieuwe groep van 300 buffels. Dat betekend dat er morgen miss weer nieuwe leeuwen in het gebied zijn. We kijken weer naar een prachtige zonsondergang. In het donker vinden we weer een African wildcat. Ditmaal wel kunnen fotograferen.

We eten gezamenlijk aan tafel met Sam en twee nieuwe Italiaanse gasten. Na het eten direct naar bed. Morgen een lange dag. Maar eerst nog safari om 5:30 uur.

1. Annelies:
    24 oktober 2023
    Geniet er nog maar van. Voor je het weet zit je weer 😀
  2. Margriet en Renze:
    24 oktober 2023
    Goed te lezen wat jullie allemaal meegemaakt hebben. Intensieve ervaringen gezien jullie “nap time” 😀. Morgen mooie laatste ochtend drive 🤞. Goede en veilige reis terug!!!!
  3. Rosette:
    24 oktober 2023
    Weer een fantastisch verhaal. Wat gaat het ineens hard dan die weken.
    Knuffels voor saampjes.
  4. Joke:
    24 oktober 2023
    Fijn dat jullie zoveel moois zien, geniet er nog maar even van 🙋🏻‍♀️😘
  5. Christine en Donya:
    25 oktober 2023
    Weer een schitterend verhaal, ik reageer niet altijd maar lees ze wel.
    Ook kijk ik uit naar het moment dat we samen het prachtige fotoalbum door bladeren.
    Groeien en veilige reis terug Naar Zoetermeer 🥰
  6. Coen en Lia:
    25 oktober 2023
    Weer mooi om te lezen. Wat kan de natuur soms hard zijn als je als hongerige leeuw geen prooi te pakken kan krijgen. Aan de de andere kant is het voor de beoogde prooi natuurlijk een opluchting. Prachtig hoor wat jullie zien en meemaken.