Shindzila.

21 oktober 2023 - Timbavati Game Reserve, Zuid-Afrika

Na een heerlijke nacht worden we om 5 uur gewekt door het personeel. Koffie en thee staan klaar en om 5:30 uur gaan we op game drive. Eerst rijden we naar onze hangende "boom" impala. En jaaaaa daar is ze het Luipaard. Wat een prachtig dier is het toch. De leeuwen van gisteren komen we tegen en zijn on the move. We besluiten ze te volgen. We zien ze drinken in een waterpoeltje. Iets wat zeldzaam is. Tot er 1 gaat rennen en alles positie inneemt. We horen ze rennen maar helaas is de kill van een zebra op niets uitgelopen. Dat had helemaal een kers op de taart geweest. Bij terug komst ontbijten we met ze alle en relaxen we tot 14:30 uur tot de lunch word geserveerd.

We vertrekken om 16 uur. Kijken wat Ruben en Oxide nu gaan vinden. We vinden twee mannetjes leeuwen. 1 ervan in degene uit de rivierbedding die bij de reddings actie lag gisteravond. We doen een drankje bij een waanzinnige zonsondergang en toosten op papa zijn 70 ste verjaardag.

Als het donker word gaan we verder met licht zoeken. Ze rijden best stevig door dat je denkt: zo zie je toch niks. Nou de Kameleonen in de boom werden gespot. Zo knap. We vinden ook de Bush Bunny en 2 Hyena's.

We eten met ze alle weer in de boma en nemen nog een drankje op papa. We gaan daarna naar bed. De warmte (35 graden) en weinig slaap begon zijn tol te eisen.

1. Joke:
    22 oktober 2023
    Weer leuk om te lezen, nog lekker genieten, 🙋🏻‍♀️😘😘
  2. Margriet en Renze:
    22 oktober 2023
    Heerlijk herkenbaar 😁. Leuk dat Oxyde jullie tracker is 😎👍.
  3. Joke:
    Nog even nagenieten met 35 graden
  4. Annelies:
    22 oktober 2023
    Geniet nog maar van het mooie weer en de schiterrende dieren en omgeving😀
  5. Coen en Lia:
    22 oktober 2023
    Het vroege opstaan wordt weer beloond. Mooi hoor. En Peter kan bij thuiskomst zo een week vroeg draaien. Hij zit toch in het ritme😉