Shindzela.

22 oktober 2023 - Timbavati Game Reserve, Zuid-Afrika

We hebben geslapen als een roos. De temperatuur zakte goed en het begon lekker te waaien. De gidsen weten niet wat we gaan zien omdat het flink waait en iedereen dus schrikachtiger is. Ondanks dat vinden we een aantal giraffe, zebra's, gnoes en impala's. Ook de mannen leeuwen vinden we weer terug. Dan komt de melding dat er buffels zijn gezien. Een grote groep. Het ziet er naar uit dat ze onderweg naar de dam zijn. We besluiten naar de dam te rijden en daar onze koffie break te doen. Aan andere zijde natuurlijk 😜. Na 15 min arriveert de groep bij de dam. Waanzinnig gezicht.

We rijden terug en schuiven aan bij het ontbijt. En aangezien het bewolkt en winderig is besluiten we daarna nog ff naar bed te gaan. Dat ff werd 3 uur!!!! Out of order.

Vandaag zijn er 12 nieuwe gasten aangekomen. Ik hoop dat als ze zijn bij geslapen dat ze gezelliger worden.

Tijdens de game drive vinden we 2 mannetjes leeuwen die heerlijk liggen te pitten. Verstrenkelt in elkaar. Zo leuk om te zien. Verders is het stil door de harde wind die waait.

Onze nieuwe gasten zijn moe en willen eerder stoppen met de game drive. Of wij dat ook wilde: NEE natuurlijk niet. We ontmoeten de andere auto en ze rijden terug naar de lodge. Wij en 2 andere Nederlanders maken de game drive wel af. In het donker vinden we de genet. Wauw gaaf.

We eten binnen ivm de wind. Kudu steak staat op het menu.

1. Rosette:
    22 oktober 2023
    Top weer. En lekker even bij geslapen ook lekker.
  2. Margriet en Renze:
    22 oktober 2023
    Lekker die kudu 😎. Gaaf die genet!!!!!