Punda Maria naar Shingwedzi.

9 oktober 2023 - Shingwedzi, Zuid-Afrika

We hebben een compleet andere nacht achter de rug. Het begon gister te stormen en het koelde dan ook flink af. De wind vlagen waren zo sterk dat de hele tent bewoog. Maar we zijn ons bed niet uit gevallen en de ventilator is aan het plafond blijven hangen. Als we wakker worden is het koud. 17 graden en....... regen. Die hadden we niet besteld. Om 5:30 uur gooien we de sleutel in de key box en gaan we op weg naar Shingwedzi.

Na 2 min een schot in de roos. Een 1 hyena langs de kant van de weg. Die hadden we niet aan zien komen gezien het weer. Maar het tweede kan van ons lijstje worden afgevinkt. We vervolgen onze route langs de Mphongolo rivier. Een droogstaande maar mooie en brede rivier bedding met veel mooie uitzichten.

We lunchen bij Shingwezi. Boven onze hoofd hangen een aantal vleermuizen.  Daarna gaan we de Red Rocks route rijden naar het Tshanga lookout piont. Bij de Red Rocks zien we een grote groep olifanten. Heel bijzonder al die olifanten op die stenen. Als we besluiten toch nog een ommetje te maken vinden we een UIL!!!! met jong nog wel. Wauw wat is hij groot en zo gaaf om hem te zien zo overdag.

We gaan terug en checken in bij Shingwedzi. Ook tanken we weer 34 liter voor 45 euro. Straks wat eten maken en morgen op pad richting Mopani.

Ik schrijf alleen vandaag op wat we allemaal gezien hebben. Volgende dagen alleen speciale Sightings

45 Olifanten, 26 Giraffe, 7 Ground Horn Bills, 4 Jakhalzen, Waterbok, impala, Zebra, Buffel, Kudu, Nyala, Nijlpaard, Krokodillen, Visarenden, dwerg mongoose, Eekhoorn, Bavianen, Vervet monkey, Go-away bird, Gieren, roofvogels, Kori-Bustert, stippenkip (parelhoen), Struisvogel.

Een zeer speciale vermelding voor de African Paradise FlyCatcher en nog een vogel met lange staart. Naam niet kunnen achter halen maar wij hebben dit ervan gemaakt: een ekster met dreadlocks (lees lange staart)

1. Annelies:
    9 oktober 2023
    Jullie hebben al veel dieren gezien 😀
  2. Joke:
    9 oktober 2023
    Leuk geschreven hoor, op naar nog heel veel moois 🙋🏻‍♀️😘
  3. Joke:
    9 oktober 2023
    Leuk omdat allemaal te lezen
  4. Coen en Lia:
    9 oktober 2023
    Wat een beestenbende weer haha. Schitterend hoor.
  5. Margriet en Renze:
    9 oktober 2023
    Gaaf die Kori Bustert 😀👍. Die ekster is zoals je hem omschreef zeer waarschijnlijk een Magpie Shrike.

Leuk weer te lezen 😀
  6. Anka:
    9 oktober 2023
    Mooie dag weer , ik heb jullie helaas niet op polarsteps , misschien kun je me toevoegen ?.. hopelijk betere nacht .