Skukuza naar Lower Sabie.

16 oktober 2023 - Lower Sabie Rest Camp, Zuid-Afrika

Eerst me verhaal van gisteren aanvullen. Er stond namelijk 1 dier op ons verlanglijstje. Het stekelvarken. Toen we gisteren het restaurant verlieten hoorde we geritsel. We pakken onze zaklamp en wat denk je....... niet 1 maar 2 stekelvarkens. Die kunnen we dus afstrepen 😍. Wauw wat hadden we hier opgehoopt na al die jaren safari. Ook een bush baby vind ik in de boom.

S' ochtends slapen we uit. Nou ja tot half zeven. 🤣. Het is 16 graden en het regent. Dus weinig schokkends tijdens onze eerste game drive. De enige die in overvloed zijn , zijn te impala's. Honderden. Waar die ineens overal vandaan komen is ons een raadsel.

We ontbijten bij Skukuza. En gelukkig word het droog.

We rijden naar een schitterend uitzicht punt. Hier stonden we al eerder deze morgen maar door regen zag je niks. Nu een mooi wijds uitzicht met prachtige luchten.

We vervolgen onze weg als Peter ineens vol in de ankers gaat. De neushoorn in het vizier. Wel een eind weg maar ook deze hebben we toch gezien. Kortom the big five is wederom compleet.

We komen aan bij een waterhole met weinig water. Behalve een grote steen........ oh nee het is nijlpaard. Tijdens het turen door de verrekijker vangen we een glimp op van een water Monitor.

Wat er dan gebeurt. Das pech... de weg is weg. Door de overstromingen van eind Feb/Maart zijn hele delen van de weg gewoon verdwenen. Asfalt en al. Gelukkig zijn er D-tours. Maar bizar hoeveel kracht moedertje natuur heeft. Bij de dam zijn kleine nijlpaarden druk aan het spelen. Hun toeschouwers zijn de vele ooievaars.

Bij de Sunset dam liggen ook nijlpaarden en veel krokodillen. Een reiger surft een beetje mee op de rug van een hippo. Zo'n komisch gezicht.

We checken in bij Lower Sabie voor 2 nachten en maken nog een klein rondje. Onder het afdak van de receptie hangen wat vleermuizen.

Nu lekker eten bij Mugs&Beans. Vanavond hopelijk goed slapen want er word veel regen verwacht.

Dieren lijstje: Papegaaitjes, 2 Horn Bills, 6 Giraffe, 25 Olifanten.

Getankt 26 liter 34 euro.

1. Rosette:
    17 oktober 2023
    Wat een prachtig verhaal weer. Je ziet het voor je als je leest. Knuffels samen.
  2. Joke:
    17 oktober 2023