Tzaneen naar Punda Maria in Kruger.

7 oktober 2023 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Gisteravond lagen wij al om 20:30 al in bed. Alvast weer een beetje kunnen wennen aan de geluiden buiten. Maar om nou om 2 uur wakker te worden van een pauw en om 4:30 van de haan hadden we niet verwacht. Om 6:45 schuiven we aan het ontbijt en gaat de eerste malaria pil naar binnen. We pakken de auto weer in onder toeziend oog van 5 vervet monkey's.

We rijden naar de Punda Maria gate. De weg zit vol met potholes. Kijk nu voelen we ons pas echt thuis. We rijden lange tijd door citrus velden zover als je kan kijken. Onderweg komen we een kleine oplegger tegen met wat goederen. Ervoor 8 ezels. Wat mooi om te zien.

Aangezien we Kruger ingaan stoppen we onderweg voor wat boodschappen. Het is zaterdag en dan moet je gewoon geen boodschappen willen doen hier in Zuid-Afrika. Maar we hebben weinig keus. Dus wij de Spar in. Alleen maar lokale mensen, harde muziek en een drukte van jewelste. Maar toch ook wel weer een heerlijke beleving. En de meeste boodschappen zijn binnen.

Om 11:30 uur bereiken wij de gate. De security zit te zuchten onder een boom in de schaduw. Het is inmiddels 33 graden en volle zon. We hebben nog twee uur de tijd voor we kunnen inchecken. We besluiten de Mahonieloop te gaan rijden. De eerste dieren melden zich. Olifant, Giraf, Nyala, Impala en Buffels. Bij de waterplaatst zien we iets verschrikkelijks. Een zebra die mank loopt doordat er een valstrik om het been zit. Zo te zien was het al even, maar het zag er erg pijnlijk uit. Ze gebruikte ook maar 3 poten.

We vermaken ons diverse keren met groepen bavianen.

In het park is het tijd om te tanken. 39 liter benzine voor 52 euro. We kopen nog wat spullen in de shop en gaan naar onze safari tent. Inmiddels is het 36,5 graden.

Om 3 uur gaan we weer op pad. Naar het hoogste punt van het Kruger park, met een mooi uitzicht. Terug besluiten we even naar de waterhole van vanmiddag te gaan. Hier worden we getrakteerd door een stofwolk. Olifanten jagen namens de buffels weg. Vervolgens gaan de olifanten lekker badderen. De kleinste van het stel weet nog niet zo goed wat hij met z'n slurfje moet. En met rennen gaat het lichaam alle kanten op. Te schattig.

Bij de tent maken we ons avondmaal. Morgen om 5 uur de wekker want de poort gaat om 5:30 uur open. Klaar voor een tripje naar Pafuri. Het noordelijkste deel van kruger.

1. Margriet en Renze:
    7 oktober 2023
    Super leuk geschreven. We zien het helemaal voor ons 😀👍. Slaap lekker met alle mooie 🇿🇦 geluiden en morgen weer mooie avonturen!!!
  2. Joke:
    7 oktober 2023
    Al heel wat moois gezien, voor zo weer welterusten 😴 en morgen weer een mooie dag voor jullie, groetjes 🙋🏻‍♀️😘😘
  3. Anka:
    7 oktober 2023
    Mooie 1e dag en lekker weer wat willen jullie nog meer .
  4. Coen en Lia:
    7 oktober 2023
    Na de Hollandse wekker zijn jullie door 'het echte' Afrika verwelkomt. Dit was een mooi begin.
  5. Rosette:
    7 oktober 2023
    Geweldig om weer te lezen. Lekker genieten.
  6. Annelies:
    7 oktober 2023
    Gaaf om jullie te volgen!
  7. Kaat Rietdijk:
    8 oktober 2023
    Geweldig om jullie weer te volgen.
    Je beschrijft de avonturen leuk.
    Jullie hebben al veel gezien en beleefd in een korte tijd.
    Veel plezier weer..😘